سفارش تبلیغ
صبا ویژن

#####هزینههای جراحی فک و صورت مورد قبول بیمه های درمانی است

متخصص جراحی فک Maxillofacial Surgery و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از قبول هزینه های جراحی فک و صورت توسط بیمه های درمانی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، اویس خاکباز گفت: ناهنجاری‌های ناحیه فک و صورت بر هر دو قسمت بافت سخت (یا استخوان ها) و بافت نرم (یا عضلات و چربی و بافت عصبی) اثر می گذارند و رشد عادی آن ها را دچار اختلال می کنند و در واقع بافت نرم از بافت سخت زیرین خود تبعیت می کند به همین دلیل در درمان این ناهنجاری ها باید هر دو قسمت را در صورت لزوم درمان کرد.

 

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک و صورت What are the complications of maxillofacial surgery?

 

وی ادامه داد: برای جراحی فک Maxillofacial Surgery  ابتدا باید مشکلات بافت سخت (استخوان‌ها) درمان شوند چون استخوان‌ها مانند داربست و اسکلت، بافت نرم را در جای خود نگه می دارد، برای ترمیم بافت نرم ابتدا باید داربست آن را اصلاح کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: جراحی که برای اصلاح استخوان های فک بکار می رود، جراحی ارتوگناتیک نام دارد که بر خلاف آنچه مشهور است بیمه های درمانی آن را پذیرفته اند.

وی ادامه داد: این جراحی ها نه تنها جزء جراحی های زیبایی محسوب نمی شوند بلکه کاملاً درمانی هستند چون باعث از بین بردن نقص بدن شده و کارائی اعضا حیاتی بدن مانند فک (برای غذا خوردن و صحبت کردن) و بینی (برای تنفس) را بهبود بخشیده و به حالت عادی نزدیک می کند به همین علت مورد قبول بیمه های درمانی می باشند.

 

 

رئیس هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت در آستانه برگزاری این کنگره گفت: این کنگره همزمان با نهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم محققین جوان از 30 بهمن تا 3 اسفند برگزار می‌شود. 
به گزارش روابط عمومی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران ، وی افزود: در حال حاضر در ایران پیشرفته‌ترین جراحی‌های دهان ، فک و صورت در کشور انجام می‌شود. 
دکتر بهزاد رهسپار افزود: بیماری‌های مادرزادی همچون شکاف لب و کام و بیماری سندرم پیررابین 
(عدم رشد فک پایین) از جمله بیماری‌هایی است که سبب آسیب در نوزادان می‌شود و در این کنگره جدیدترین مباحث علمی مرتبط مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.رهسپار ادامه داد: سندرم پیررابین از بدو تولید می‌تواند نوزاد را دچار مشکل کند و حتما در دو هفته اول پس از تولد باید جراحی فک صورت گیرد تا زبان به جلو آید و راه تنفس باز شود در غیر این صورت نمی تواند زنده بماند. 
وی با اشاره به اینکه از هر ده هزار تولد یک نفر مبتلا به این بیماری می‌شود گفت: اکثر این بیماران به دلیل اینکه فک آنها رشد نکرده شکاف کام نرم هم دارند و این مشکل نوعی نقص کروموزومی است و در دختران شیوع بیشتری دارد.
 وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در کشور جراحی‌های دهان، فک و صورت به خوبی انجام می‌گیرد و کمبودی در زمینه علم و دانش نداریم البته از نظر تکنولوژی‌های وارداتی اکنون کمی در مضیقه هستیم. 
رهسپار بیان داشت: از جمله بیماری‌هایی که مرتبط با حوزه دهان، فک و صورت در بزرگسالان است این بوده که استخوان فک تحلیل رفته و بی‌دندانی بروز یافته است که با پیوند استخوان در ناحیه فکی و سپس ایمپلنت می‌توان کمک بزرگی به این بیماران انجام داد و درواقع مشکل‌ترین ایمپلنت زمانی است که استخوان فک تحلیل رفت باشد. وی گفت: با انجام جراحی‌های دهان، فک و صورت در کودکان دارای نیاز این جراحی می‌تواند کمک موثری به آنها کمک و این افراد بتوانند زندگی عادی داشته باشند. 
وی گفت: برخی از افراد در میانسال دچار ناهنجاری‌های فکی و رشد بی‌رویه یا کمبود رشد در ناحیه فک مواجه‌اند که با جراحی فک می‌توان به بیمار کمک کرد و طرح درمان مناسبی را برای آن صورت داد. 
بنابراین کمتر رشته‌ای است که از لحاظ سنی از نوزادی تا سالمندی را تحت پوشش قرار دهد. رهسپار در ادامه در ارتباط با جراحی فک بالا Maxillary surgery گفت:این جراحی باعث می‌شود که رابطه فکین طبیعی شود که این جراحی در واقع جراحی جابجایی فک نام دارد و جراحان به کمک ارتودنتیست‌ها اقدام مناسب را برای بیمار انجام می‌دهند. 
این جراح دهان، فک و صورت همچنین درمورد درمان مفصل گیجگاهی - فکی گفت: جراحی فک Maxillofacial Surgery، فک و صورت می‌توانند درمان مناسبی را انجام دهند که درواقع این بیماری با اعصاب در ارتباط است و افرادی که شغل پراسترس دارند بیشتر مبتلا به آن می‌شوند. 

 

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک پایین  What are the complications of maxillofacial surgery?

  


خاکباز گفت: مطمئنا وقتی تناسب و روابط اعضا صورت بهبود پیدا می کند و به حالت استاندارد نزدیک می شود، بر روی ظاهر اثر مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: جراحی ارتوگناتیک، عملی است که بر روی استخوان های فک و صورت انجام می شود و برای اینکه این عمل انجام شود ابتدا از سر و صورت بیمار رادیوگرافی استاندارد تهیه شده و با آنالیز این رادیوگرافی ها، مقدار و جهت جابه جایی فک حین جراحی مشخص می شود.

متخصص جراحی فک و صورت بیان کرد: در عمل جراحی فک، استخوان از محل هایی مشخص جدا می شود و سپس فک به محل جدید برده شده و با پیچ و پلاک ثابت می شود.

وی ادامه داد: پس از جراحی فک بالا Maxillary surgery بیمار به مدت یک تا دو هفته از غذای نرم استفاده می کند و دهانش بسته است و پس از آن به تدریج غذا خوردن بیمار عادی می شود.

خاکباز  اضافه کرد: جوش خوردن استخوان فک مانند استخوان های دیگر بدن یک تا یک و نیم ماه طول می کشد که فقط بیمار در چند هفته اول باید مراقب حرکات و فشارهای روی فک خود باشد.

 

مطالب مرتبط: مراقبت های بعد از جراحی فک Post-jaw care

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن جراحی فک Maxillofacial Surgery، فک و صورت؛ دکتر محسن عباسی گفت: حدود 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد مصرف در جراحی دهان، فک و صورت داخلی است و شرکت‌های خوبی در زمینه ابزار جراحی فک و صورت در کشور فعالیت می‌کنند و باید سطح دانش آن در برابر رقابت در بازار جهانی افزایش یابد.

وی افزود: اکنون در شرایط تحریم هستیم و امیدواریمان با تولید داخل بیشتر تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران در جراحی دهان، فک و صورت به خودکفایی برسیم.

همچنین دکتر علیرضا پرهیز دبیر علمی این همایش با اشاره به وابستگی رشته جراحی فک و صورت به تجهیزات پزشکی، گفت: بخش ایمپلنت قابل مقایسه با آی تی است، به طوریکه غفلت در این حوزه منجر به عقب ماندگی از دستاورد‌های ساخت ایمپلنت می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر حضور میهمانان خارجی در همایش امسال ایجاد شده است، افزود: تلاش کرده ایم برخی سخنرانی‌ها را به صورت «وبینار» (از راه دور)، داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که 90 درصد سخنرانی‌های همایش مقالاتی هستند که در نشریات‌ها معتبر چاپ شده است، گفت: بالغ بر 100 سخنرانی برای همایش امسال پذیرفته شده است و مابقی سخنرانی‌ها نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط: عکس جراحی فک  Photo of jaw surgery

 

دکتر پرهیز، درباره تجهیزات مصرفی در رشته جراحی فک و صورت افزود: مشکلاتی در تأمین تجهیزات مورد نیاز جراحان فک و صورت وجود دارد که باعث کمبود برخی تجهیزات شده است.

وی درباره وجود ایمپلنت چینی در بازار تجهیزات پزشکی کشور، گفت: تاکنون با چنین موردی مواجه نشده ایم که از ایمپلنت چینی استفاده شود.

دبیر علمی همایش با انتقاد از بیمه‌ها که خدمات جراحی فک و صورت را پوشش نمی‌دهند، افزود: درست است که در جراحی فک، صورت فرد زیباتر می‌شود، اما این جراحی یک اقدام درمانی است.

وی گفت: مشکلات گوارشی و سایر اختلالات فک نامناسب، با انجام جراحی قابل درمان است، اما به واسطه اینکه ارزیابی این قبیل درمان‌ها توسط یک کارشناس معمولی بیمه که هیچ آشنایی با این گونه عارضه‌ها و بیماری‌ها ندارد، بیمه این خدمات را پوشش نمی‌دهد.

 

مطالب مرتبط: جراحی فک پایین جلو آمده Surgery on the lower jaw

 

تمامی سوالاتی که ذهن شمارا در زمینه جراحی فک مشغول کرده را از وب سایت  سپیدیار بپرسید.

 

iribnews.ir

isna.ir

aftabeyazd.ir

 

جراحی فک در تبریز  maxillofacial surgery 

بهترین جراح فک در شیراز  The best jaw surgeon 

بهترین جراح فک در اصفهان The best jaw surgeon 

بهترین جراح فک و صورت در مشهد  The best jaw surgeon 

بهترین جراح فک در اهواز The best jaw surgeon