سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریزش مو با طرح زنانه :

موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می کنند که این اتفاق نشان دهنده گرفتن پیوندها است. اما درصد زیادی از موها از هفته سوم شروع به ریزش کرده ولی ریشه موها زنده می ماند و موهای جدید از ماه دوم به بعد ظاهر می شوند که در ابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می شوند. در اغلب افراد همراه با ریزش موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت نیز وارد فاز استراحت شده و ریزش پیدا می کنند و محل کاشت برای مدتی (شاید تا حدود 4 ماه) کم پشت تر از سابق دیده می شود. موهای کاشته شده در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می شوند و از ماه ششم به بعد موها پر پشت تر شده و تا 12 ماه کامل می شوند.

تراکم کاشت مو :

بسیاری از داوطلبان کاشت مو این سوال در ذهنشان نقش می بندد که چه مقدار تار مو برای پیوند لازم است؟ پاسخ اینجاست که هر چقدر بیشتر بهتر. اینکه بدن بیمار چه مقدار تار مو را در اختیار جراح قرار دهد می تواند میزان تراکم را مشخص نماید. اولین مبحث پراهمیت در کاشت مو ، منابع تامین موی طبیعی است که در این خصوص درجه طاس بودن بیمار در اولویت دوم جای می گیرد که آنچه تعیین کننده موفقیت کاشت مو است ، منابع موی بیمار ، میزان طاسی و سلیقه بیمار است که پزشک جراح با توجه به این موارد تصمیمات تخصصی را اتخاذ می نماید.

تراکم یعنی تعداد تارهای مویی در واحد سطح در بین مردمان ایران ، بخش پشتی سر دارای تراکم 120 تار در یک سانتیمتر مربع است این تراکم میزان میانه ای است که در تخصص پیوند مو و کاشت مو Hair transplantation  ، رسیدن به چنین تراکمی سخت و دشوار است .

تراکم کاشت مو

در بیشتر درمان های کاشت مو و پیوند تارهای مویی مشکل اصلی جراحان کمبود منابع موی طبیعی از بدن بیمار است به این ترتیب برای زیبایی ظاهری و اثربخش بودن درمان لازم است برخی نواحی فدا شوند به این ترتیب که بخش های جلوی سر پیوند بیشتری می گیرند و بخش های پشتی انبوهی و تراکم کمی خواهند داشت یا می توان تمام بخش های سر را با تراکم یکنواخت پوشش داد عموما یک جراح برای انجام کاشت مو با سه مقوله روبرو است : منابع مو ، ابعاد طاسی سر ، خواست و سلیقه فرد مراجعه کننده . یک جراح موفق و با تجربه برای اثربخشی روش کاشت مو هر سه این گزینه ها را مد نظر قرار می دهد تا بهترین نتایج را به بیمار ارائه دهد. اما افرادی که منابع موی کمی دارند باید انتظارات معقول از این درمان داشته باشند و از مطرح نمودن خواسته های آرمانی و غیرممکن خودداری کنند.

مبحث دیگر ، مشکلات و موانع تکنیکال کاشت مو است . این مقوله دستیابی به تراکم های زیاد را ناهموار و سخت می کند . به عنوان مثال اگر شخصی تراکم کمی داشته باشد و بدن او بانک مو و منبع تامین موی کافی را در اختیار پزشک قرار دهد ، ممکن است سطح روی پوست سر وی توان پذیرفتن تارهای مویی را به تعداد زیاد ندارد و این محدودیت ایجاد تراکم بالا را با مشکل مواجه می کند.

اصولا در روش معمول کاشت مو Hair transplantation  گرافت های پیوندی در هر سانتیمتر مربع نمی توانند از 45 عدد بیشتر باشند. چنانچه تعداد گرافت های کاشته شده در جلوی سر بیش از 60 عدد در هر سانتیمتر مربع باشد ، احتمال بروز تیرگی پوستی ، آسیب دیدگی پوست و نکروز بالا می رود و در این میان علاوه بر آسیب دیدن فولیکول های پیوند خورده ، ضررهای شدیدی به پوست بیمار اعمال می شود.

به این ترتیب در نظر گرفتن دو نکته ضروری است :

اول اینکه مقدار مویی که بدن شما در اختیار جراح می گذارد بسیار کم است و توقع تراکم بالا غیر معقول می باشد.

دوم سطح پذیرنده پوست سر است ، اگر تعداد تارهایی مویی اهدایی شما زیاد باشد ، باز هم ممکن است به دلیل ایرادات تکنیکال و ظرفیت کم پوست سر برای دریافت تارهای مویی ، طی جراحی کاشت مو ایجاد تراکم زیاد امکانپذیر نباشد.

همچنین باید به این مطلب اشاره کرد که چنانچه موهای کاشته شده طی جلسه اول کاشت مو کم پشت به نظر برسند ، امکان پیوند تارهای بیشتر و ایجاد تراکم بهتر در جلسات بعدی امکانپذیر خواهد بود . حتی می توان در سال های آتی این پیوند را ترتیب داده و بر زیبایی ظاهری و جذابیت فرد افزود.

کاندید مناسب کاشت مو

کاشت مو به روش اف یو تی (FUT)

در این روش، برداشت مو از طریق عمل جراحی با برداشتن یک نوار کوچک از قسمت مودار پشت سر انجام شده که معمولا تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و محل برداشت، بخیه می شود. سپس فولیکول های مو زیر میکروسکوپ از یکدیگر جدا می شوند. در نهایت شکاف های ظریفی (1 میلیمتری) در محل مورد نیاز در پوست سر ایجاد شده و گرافت های مو کاشته می شوند.

کاشت مو به روش اف آی تی (FIT)

در این روش نیازی به برداشت نوار مو از پشت سر نیست. بلکه با استفاده از یک پانچ ظریف و فروکردن آن در پوست سر، فولیکول های مو را خارج می کنند. عمل برداشت مو معمولاً از پشت سر و ناحیه شقیقه انجام می شود. در مرحله بعد فولیکول های مو زیر میکروسکوپ از یکدیگر جدا می شوند. در نهایت (دقیقاً مانند روش قبل) شکاف های ظریفی (1 میلیمتری) در محل مورد نیاز در پوست سر ایجاد شده و گرافت ها کاشته می شوند.

چه افرادی مناسب کاشت مو نیستند

تفاوت روش FUT با FIT :

روش اصلیکلینیک کاشت مو  Hair transplantation FUT می باشد و در اولین مرحله کاشت که به تعداد گرافت بیشتری احتیاج داریم از این روش استفاده می شود .

• همواره کیفیت گرافت های تهیه شده دراین روش بهتر از FIT می باشد، زیرا دید کافی جهت جداسازی فولیکول ها وجود دارد .

• جای نوار برداشته شده در FUT به شکل خطی باریک زیر موی سر پنهان می شود اما درروش FIT کم پشتی نامحسوسی در پشت سرایجاد می شود.

• در روش FUT محدودیت نوار برداشته شده از پشت سر را داریم درحالی که در روش FIT محدودیت نوار و کشیده شدن پوست سر و بخیه زدن را نخواهیم داشت.

• مدت زمان انجام عمل FUT کمتر از روش FIT می باشد در نتیجه خستگی کمتری برای بیمار به همراه دارد.

هزینه کاشت مو

با این تفاسیر اگر نیازمند جراحی کاشت مو هستید ، اولین اقدام یافتن یک جراح با تجربه و توانمند است تا بتوانید طبق هزینه و وقتی که صرف نموده اید به بهترین نتایج زیبایی دست یابید. دست یافتن به اطلاعات کافی در رابطه با کاشت مو نیز شما را در این انتخاب یاری می نماید ؛ اخیرا روش های کاشت مو از نوع FUT و FIT از جمله پرطرفدارترین روش های پیوند مو می باشند که با مشاوره و صحبت با جراح خود می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید طی این روش ها فولیکول های مویی به شکل جداگانه و دانه دانه کاشته شده و رشد و نمو آنها همچون موی طبیعی است.

کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

کوتاه کردن موها قبل از کاشت مو طبیعی :

برای جلوگیری از عفونت و آسان تر بودن کاشت مو نیاز است که موهای سر را کوتاه کرد ویا تراشید ، تبلیغاتی که درزمینه عدم نیاز به کوتاهی مو در زمان کلینیک کاشت مو  Hair transplantation کاملا دروغین بوده و صرفا جهت تبلیغ است، این امر سبب خطراتی برای بیمار می باشد .

هزینه کاشت مو

کاشت ریش وسبیل طبیعی :

یکی از سوالاتی که پرسیده می شود این می باشد که می توان ریش و سبیل را کاشت کرد یا خیر در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که بله می توان ریش و سبیل طبیعی را هم کاشت کرد ، حتی می توان ریش و سبیل کاشته شده را اصلاح کرد و یا به شکل کامل تراشید زیرا موها کاملا طبیعی هستند ، موهای کاشته شده از ژن خود شخص می باشند و به آسانی مانند سایر موها رشد و نمو دارند .

خوشبختانه در کلینیک کیمیا در مناطق کاشته شده هیچ پانسمانی صورت نمی گیرد ،فقط در جهت محافظت موها از آلودگی و گرد غبار، پوشش جهت محافظت قرار می دهند .

 

 

مراقبت های بعد از کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

  •  لازم است پانسمان شما هر روز عوض شود نحوه صحیح پانسمان را از پزشک خود به شکل صحیح بیاموزید.
  • در پایان عمل بیمار خسته و خواب آلود می باشد .همچنین با مصرف قرص های دیازپام بیمار از هوشیاری کمتری برخوردار خواهد بود . لذا قادر به رانندگی نمی باشد . پیشنهاد می شود در روز عمل یک همراه توانا در کنار خود داشته باشید.
  •  در شب های اول پس از کاشت با رعایت زاویه 45 درجه و نیمه نشسته بخوابید این حالت خواب سبب کاهش فشارهای وریدی و لنفاتیک در سر و گردن می شود و مانع از تورم پیشانی می گردد .
  • بعد از جراحی سر بیمار پانسمان می شود . در برخورد با پانسمان محتاط باشید زیرا کشیده شدن پانسمان می تواند باعث خارج شدن موهای کاشته شده بشود . پانسمان جهت حفاظت از موهای کاشته شده و راحتی شما می باشد هنگام خواب مراقب پانسمان خود باشید.

کاشت مو

  • به دلیل برش جراحی بیماران عمدتا بعد از عمل در پشت سر احساس درد می کنند این درد موقت بوده و طبیعی می باشد جهت تسکین می توان از مسکن هایی مانند استامینوفن یا پروفن و همچنین سایر داروهای مسکن استفاده کرد این درد فقط در روزهای اول بعد از جراحی وجود دارد .
  •  جهت جلوگیری از عفونت نسخه ای از آنتی بیوتیک توسط جراح تجویز می گردد . آنتی بیوتیک ها را طبق دستور و به شکل مرتب مصرف کنید . دوره درمان خود را کامل کرده و داروهای خود را کامل و سر ساعت مصرف کنید .
  • جهت شست و شوی موهای کاشته شده حتما آموزش ببینید و طبق روش صحیح بدون آسیب رساندن به موهای کاشته شده استحمام کنید .

اقدامات پیش از کاشت مو

شستن مو پس از کلینیک کاشت مو  Hair transplantation :

پس از کاشت مو نیاز است بیمار نکاتی را باید رعایت نمایند ، یکی از نکات ضروری پس از کاشت مو شستن مو است در ذیل به بیان نحوه شستن مو پس از کاشت مو می پردازیم :

پزشکان و متخصصان کلینیک تخصصی کاشت مو کیمیا به بیماران توصیه می کنند که استحمام پس از  را 48 ساعت به تاخیر بیندازند ، هم چنین به شست و مو و بهداشت مو را در ماه های اولیه بسیار اهمیت بدهند ، زیرا هر گونه فشار وضربه به فولیکهای مو بسیار خطرناک است و احتمال ریزش مو را فراهم می کند .

 

شستن مو در ماه های اول پس از کاشت مو با شامپوی مخصوص کودکان بهتر است .

در زمان شستن موها از فشار ملایم استفاده نماید و اگر در زمان شست و شو در موهای خود درد را احساس کردید شستن را متوقف نمایید .

از ناخن ها و نوک انگشتان  در زمان شستن مو پس از کاشت مو استفاده نکنید .

توجه به این نکته الزامی است که اگر در زمان شستن مو با خونریزی مواجه شدید شستن مو را متوقف نمایید .

در روش های ابتدای از دوش آب گرم جهت شستن موها استفاده نکنید .

موهای سر را پس از کاشت مو نمالید بلکه در زمان شست و شو از حرکت عقب به جلو استفاده نمایید .

اگر در سر خود زخم یا خون دلمه شده وجود داشت از کندن آنها اجتناب نمایید .

کاشت-مو

توصیه های ککلینیک کاشت مو  Hair transplantation کیمیا :

پزشکان و متخصصان کاشت مو کیمیا توصیه می کنند که بیماران دو روز قبل از کاشت مو مصرف سیگار ، قلیان ، مشروبات الکی را ترک نمایند ، هم چنین از مصرف قرص های آسپرین و ویتامین E پرهیز شود .

بیماران عزیز قبل از کاشت مو باید موهای خود را شسته و با موی پاکیزه جهت کاشت مو اقدام نمایند .

پزشکان و متخصصان کاشت مو کلینیک تخصصی کاشت مو کیمیا بیان می کنند که در تبلیغات دروغی که در برخی از مراکز انجام می شود بیان می کنند که در زمان کاشت مو طبیعی Natural hair transplants اشخاص نیازی به کوتاهی و یا تراشیدن مو نمی باشد ، در صورتی که برای جلوگیری از عفونت و دقت بیشتر در کاشت مو نیاز است که اشخاص قبل از کاشت مو اقدام به کوتاهی مو و در برخی از موارد به تراشیدن مو اقدام نمایند .

هزینه کاشت مو

تراکم مو:

تراکم مو  عبارتست از تعداد تار های مویی در هر سطح از پوست . هرچه تعداد تارهای مویی در سطح پوست بیشتر باشد می گوییم تراکم مو در فرد بیشتر است. شمردن تار مو ها در هر اینچ مربع از سطح پوست تواند حساب تراکم مویی را امکان پذیر  سازد.

در حالت عادی پوست ناحیه سر در یک اینچ مربع نزدیک به 2100 عدد تار مو دارد بنا بر این کل سر در حالت عادی حدود 100 هزار تار مو را در خود جای داده است. ولی لازم است بدانید این میزان انبوهی و تراکم در نقاط مختلف سر متفاوت است و از اعداد متنوعی حکایت دارد ، همه شما می دانید که بخش های پشتی سر تراکم موی بیشتری به نسبت جلوی سر دارند .

سر به چهار بخش مهم تقسیم می شود: پس سر ، از یک گوش تا گوش دیگر ، فرق ، طرفین . با شمارش تخصصی تر می توان طبق مساحت هریک از بخش های نامبرده تراکم موها را اندازه گرفت و مجموع آن ها نماینده پرپشتی مو هاست.

تراکم مو

بیشتر کردن میزان تراکم مو:

  این امر جدای از روش کاشت مو طبیعی Natural hair transplants با تغییر در سبک زندگی و رعایت نکات زیر تا حد زیادی امکان پذیر است:

کاهش دادن فشارهای روانی و استرس ها : این امر تا حد زیادی بر تراکم مو اثر گذار است به طوری که در زمان وقوع استرس و تحمل فشار های روانی میزان ریزش مو نیز در افراد بالا می رود در نتیجه این دو عامل رابطه ای تنگاتنگ با یکدیگر دارند.

تغییر در عادات غذایی و بهره گیری از تغذیه سالم و طبیعی : برای حفظ سلامت مو ها منابع غذایی سالم و مناسب مهم ترین فاکتور می باشند.  تاثیر مصرف به اندازه از ویتامین ها مواد معدنی ، مایعات و پروتئین ها در حفظ پایداری پوست و مو غیر قابل انکار است.

رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی : برطرف نمودن چربی سر ، آلودگی های پوست سر و درمان بیماری های به وجود آمده به میزان زیادی در بهبود تراکم مو موثر است.

کنترل میزان رطوبت موها با استفاده از محصولات مناسب : از این طریق که با استفاده از شامپو های استاندارد و نرم کننده های مناسب و مفید در هفته و یا روغن ها و ماسک های مغذی می توان رطوبت مطلوب و با ارزش را به موها بخشید .

در مورد کسانی که از روش های کلینیک کاشت مو  Hair transplantation استفاده کرده اند نیز رعایت مطالب فوق بسیار کمک کننده خواهد بود.

کاشت مو زنان    women"s hair transplants :

در بانوان نیز می توان کاشت موی طبیعی را انجام داد ، در اغلب موارد زمانی که کاشت مو مطرح می شود ، اکثریت مردم فکر می کنند کلینیک کاشت مو  Hair transplantation فقط برای آقایان بوده در صورتی که اینگونه نیست و بانوان نیز می توانند کاشت مو زنان    women"s hair transplants را انجام دهند .

 

از نظر پزشکی ریزش مو در بانوان به سه دسته تقسیم می شود :

ریزش مو موضعی

ریزش مو طرح زنان

ریزش مو با فرم گسترده

 

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

 

ریزش مو موضعی :

ریزش مو به شکل موضعی خود شامل دو زیر مجموعه و یا ریزش مو در منطقه بدون اسکار و ریزش مو در منطقه  آسیب دیده

ریزش مو در منطقه بدون آسیب از دسته های عارضه ژنتیکی می باشد ، به شکل ناگهانی ریزش مو اتفاق می افتد ، حتی موهای مژه و ابرو نیز ممکن است دچار ریزش شوند .

کلینیک زیبایی کیمیا توصیه می کند حتما ابتدا با دارو ریزش مو را متوقف کرده سپس اقدام به کلینیک کاشت مو  Hair transplantation کنند .

کاشت_مو

بانوانی که جز دسته دوم هستند و ریزش  مو آنها به دلیل اسکار است ، یکی از علت های ریزش مو در آنها به دلیل کشش زیاد در پوست سر که به دلیل وارد شدن جراحت  می باشد، ایجاد شده است  ، برای این اشخاص انجام کاشت مو بسیار موفق عمل می کند .

پزشکان و متخصصان کیمیا علت های مختلفی را برای ایجاد شدن اسکار بیان می کنند مانند لوپوس پوستی و یا قرار گرفتن در معرض اشعه درمانی که به علت سرطان و یا شکستگی ایجاد شده است .

ریزش مو با طرح زنانه :

این نوع ریزش مو در بانوان بسیار شبیه ریزش مو در آقایان می باشد ، بدین گونه که از طرفین سر و از بخش جلو سر موها شروع به ریزش می کنند .

تنها تفاوت این نوع ریزش مو می توان به پایین و کم بودن سطح هورمون مردانه در بانوان در مقایسه با آقایان می باشد .

کاشت موی طبیعی برای این اشخاص بسیار مناسب می باشد ، پس از کاشت مو طبیعی Natural hair transplants تغییرات به وضوح قابل دیدن است .

عوامل متعددی در ریزش مو خانم ها تاثیر گذار است که در ذیل به برخی از کاشت مو زنان    women"s hair transplants  آنها اشاره می کنیم :

سن :

بالا رفتن سن یکی از عوامل ریزش مو است ، زیرا با گذشت سن و بالا رفتن سن موهای سر اشخاص نازکتر و کمتر می شود .

وراثت :

بیماری های هورمونی ، استرس های روحی ، داروها ، مشکلات تیروئید ، کم خونی ، فقر ، عفونت شدید و…از عوامل تاثیر گذار در ریزش مو می باشند .

پزشکان و متخصصان کیمیا توصیه می کنند حتما در ابتدا علت ریزش مو مورد بررسی قرار گیرد سپس به انجام کاشت مو اقدام شود .

https://hairtransplantation.ir/

 

 

 

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation