سفارش تبلیغ
صبا ویژن

666هر آنچه که باید در مورد پیکرتراشی شکم دانست

تغییر سایز و رسیدن به فرم و حجم دلخواه بدن به ویژه از ناحیه شکم شاید کار آسانی به نظر نیاید اما استفاده از روشی چون لیفت بازو arm lift  آرزوی رسیدن به سایز دلخواه را برآورده می سازد.لیفت بازو arm lift عمل جراحی است که برای لاغر شدن استفاده می شود. به وسیله دستگاه پیکرتراشی می توان تمام نواحی مختلف بدن را به فرم دلخواه رساند و از شر چربی های اضافی خلاص شد. در واقع  لیفت بازو arm lift عملی است که بدون تیغ جراحی انجام می گیرد. چربی های اضافی بدن در این روش بدون درد و خونریزی خارج می شوند.

پیکر تراشی در واقع مجموعه ای از روشهای تهاجمی و غیر تهاجمی است که به وسیله آن ها میتوان نواحی مختلف بدن را به فرم دلخواه درآورد.تکنیک پیکرتراشی لیپوماتیک تلفیقی از دو تکنیک Tumescent و Power Assisted می باشد. دستگاه لیپوماتیک یکی از دستگاهای لیپولیز در جهان است که توسط FDA تائید شده است .

 

تفاوت دستگاه پیکر تراشی لیپوماتیک با دستگاه های لیپوساکشن

تفاوت عمده ی دستگاه پیکر تراشی با سایر دستگاه های لیپوساکشن در این است که میله دستگاه علاوه بر حرکت رفت و برگشتی دارای حرکات دورانی و لرزشی است. همچنین در این روش احتمال آسیب به بافت ها بسیار کمتر است بنابراین از اطمینان بیشتری برخوردار است.

 

انواع پیکر تراشی بدن و براکیوپلاستی arm lift

پیکر تراشی شکم در نواحی مختلف و در چندین روش صورت می گیرد که عبارتند از

  • لیپوماتیک با بادی جت
  • لیپوماتیک با آب
  • لیپوماتیک واترجت

 

پیکرتراشی شکم

لیفت بازو arm lift

چگونگی انجامبراکیوپلاستی arm lift با دستگاه

برای انجام مرحله پیکر تراشی شکم  ابتدا توسط پزشک متخصص در محل مورد نظر برای شروع پروسه پیکرتراشی شکم، سوراخی به اندازه 2 الی 5 میلی متر ایجاد شده وکانولای دستگاه از طریق سوراخهای ایجاد شده وارد بافت چربی میشود وبا استفاده از میدانی از امواج مادون صوت بافت چربی محل مورد نظر را تخریب کرده وهمزمان محلول استاندارد را جهت بی حسی موضعی واز بین بردن احتمال خون ریزی به میان بافت چربی میفرستد.

 

مخلوط این مایع بی حسی و چربی خرد شده در نهایت از همان منافذ ایجاد شده خارج میگردد. لیپوماتیک بازو  arm lift اینفراسونیک دارای سیستم ایمنی فعال می باشد که وقتی به بافت غیر چربی برخورد کرده، دستگاه را متوقف می کند بنابراین خطر پارگی احشائی ویا پرفوراسیون ندارد و به دلیل عدم ایجاد حرارت در بافت چربی خطر سوختگی پوست ، نکروز پوست ویا سوختگی محل ورود کانولا را ندارد.

 

در حقیقت به زبان پزشکان در انجام روش لیپوماتیک برای خوش اندامی از طریق ایجاد چند منفذ کوچک متناسب با قطر کانول، کانول که به هندیس پنوماتیک متصل است از جهات مختلف وارد موضع تحت عمل می شود ، کانول در جهات مختلف جلو عقب، عمود برهم (X,Y) و گردشی سه بعدی (Nutation) به ارتعاش درآمده و سبب تولید امواجی با فرکانس زیر 20 هرتز در مایع موجود در بافت چربی می شود. این امواج سبب لیز لوبول های چربی و تبدیل آنها به ذرات چربی دانه ارزنی شده که همزمان تخلیه نیز می گردند. حرکات سه بعدی کانول سبب ایجاد امواج اینفراسونیک در بافت چربی شده و ارتعاشات این امواج سبب لیز چربی به طور کاملا یکنواخت می شود.

 

حداکثر سایز کانول مورد استفاده بهتر است بیشتر از 5/4 میلی متر نباشد. همچنین حداکثر میزان چربی قابل تخلیه از بدن هر فرد در یک جلسه بستگی به وزن، سایز و محتوای چربی شکم بدن فرد دارد. میزان چربی تخلیه شده در یک جلسه در بهترین شرایط نباید از 5 لیتر فراتر رود. در غیر اینصورت احتمال ایجاد اختلالات همودینامیک حین عمل افزایش می یابد.

در صورت نیاز فرد به تخلیه چربی بیشتر از سایز نقاط بدن می توان در جلسات دیگری به فاصله بیشتر از 72 ساعت از عمل قبلی چربی این قسمتها را نیز تخلیه کرد. این فاصله زمانی نیز مربوط به جریان لیدوکائین در بدن است که 72 ساعت به طول می انجامد.

 

مزایای پیکرتراشی به نسبت لیپوساکشن

در روش پیکرتراشی شکم، لایه چربی زیر پوست در مقایسه با روش لیپوساکشن یک‌نواختی بیشتری دارد و شاهد باقی‌مانده چربی‌ای نیستیم که در روش لیپوساکشن به‌ صورت گلوله‌ ای زیر پوست مانده‌ اند.

براکیوپلاستی arm liftدر مقایسه با روش لیپوساکشن که گاهی لازم بود، بیمار تا 180 روز از گن استفاده کند، در این روش، بیمار باید حدود 2 هفته از گن استفاده کند. گاهی‌اوقات این زمان تا 4 هفته بسته به سن و شرایط بیمار، افزایش می‌یابد. استفاده از گن به این خاطر توصیه می‌شود تا پوست کاملا جمع شود.

در مقایسه با روش لیپوساکشن شکم، میزان صدمه‌ای که به ترابکولاهای پوستی وارد می‌شود، در روش پیکرتراشی شکم کمتر است.

گاهی در روش لیپوماتیک بازو  arm lift سنتی، به بی‌حسی موضعی و بیهوشی عمومی نیاز است، اما در روش لیپوماتیک، بی‌حسی موضعی مثل جراحی دندان یا برداشتن زگیل‌ تناسلی با لیزر کفایت می‌کند.

در روش لیپوساکشن، تورم ناشی از عمل و ترشحات، از عوارض این عمل است، اما در روش پیکرتراشی، ترشحات پس از 36 ساعت برطرف می‌ شود.

ریسک عفونت درپیکرتراشی به نسبت لیپوساکشن بسیار کمتر است.کوفتگی پس از عمل در روش پیکرتراشی، خیلی کمتر از روش ساکشن است.

 

انجام لیپوماتیک بازو  arm lift برای چه کسانی مناسب نیست؟

همه‌چیز به نظر و تشخیص علمی پزشک متخصص بستگی دارد. همچنین شرایط بیماران و انتظارات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بیماران باید در جلسه مشاوره حاضر شوند. در این جلسه، عوارض، خطرات و مراقبت‌های پس از عمل، تشریح می‌شود. گاهی با عکسبرداری از بیمار، تشریح مصور انجام می‌شود. گاهی پیش از انجام عمل پیکرتراشی، پزشک برای فرد آزمایش‌هایی هم تجویز می‌کند.

 

علاوه‌ بر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، بیماران هموفیلی نیز باید از انجام این عمل خودداری کنند. در عمل لیپوماتیک، خون زیادی از شما می‌رود و این، برای بیماران هموفیلی خطرناک است. اگر بیماری عفونی دارید و سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، از انجام عمل دوری کنید؛ مگر با انجام آزمایش، تشخیص و معاینه پزشک متخصص. 

 

دوره نقاهت پیکرتراشی

دوره ی نقاهت عمل جراحی پیکر تراشی کوتاه بوده و در اکثر موارد بیمار بعد از عمل ترخیص می گردد. سوراخی که برای استخراج چربی ایجاد شده معمولا بعد از دو روز بته می شود و شخص یک هفته بعد از عمل جراحی می تواند به زندگی روزمره دامه دهد.

 

معایب پیکرتراشی بدن و بادی جت

عوارضی نظیر ورم بافت، کبودی، آمبولی چربی، زیاد ماندن بیمار روی تخت، لخته شدن خون در پا از جمله عوارض لیپوساکشن است که در روش‌های مختلف ممکن است دیده شود، البته در برخی مطالعات روش جدید را از عارضه کمتری برخوردار می‌دانند اما در مواردی هم آن را یکسان دانسته‌اند.

آمبولی خفیف شیوع بیشتری دارد و خود به خود با مراقبت‌های بعد از عمل برطرف می‌شود و تنها در موارد شدید آن، عوارض شدت میابد، که یکی از مهم‌ترین علت‌ها اصول رعایت نشده به دلیل انتخاب نادرست بیمار با توجه به راهنمایی‌هایی است که پزشک قبل از عمل از بیمار درخواست می‌کند.

 

جلسه اول 5 تا 7 روز بعد از عمل جراحی آبدومینوپلاستی Abdominal lipomatics و جلسه دوم 10 تا 14 روز بعد ازعمل جراحی و سپس با توجه به وضعیت بیمار در فواصلی که توسط پزشک اعلام می گردد فرد مورد بررسی و کنترل پزشکی قرار می گیرد.

 

 در صورت بروز چه علائمی بعد از لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics، بایستی به پزشک معالج اطلاع داده شود و یا جهت ویزیت کنترل مراجعه کرد؟

- خونریزی از محل درن ها

- تغییر رنگ پوست در اطراف محل برش و ناف (کبودی در اطراف برش و ناف طبیعی می باشد)

- خروج ترشحات چرکی از محل درن ها یا برش جراحی

 

 تعویض پانسمان محل لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics و زمان تعویض پانسمان به چه صورت می باشد؟

-بایستی پانسمان ناف و محل برش قسمت تحتانی شکم روزانه تعویض شود. ابتدا با بتادین و سپس با سرم فیزیولوژی (یا نرمال سالین) شستشو داده شود و پس گاز وازلین و بعد گاز استریل استفاده شود.

-در صورت لزوم پانسمان محل درن ها (در صورت خیس شدن پانسمان مربوطه) روزانه 3 تا 4 بار تعویض شود.
- از گذاشتن مستقیم پوشک های غیراستریل بر روی زخم، باید خودداری شود.

 

 استفاده از چه مواردی می تواند باعث تسریع در التیام محل جراحی شود؟

  استفاده از ترکیبات Vit C

 

رعایت چه مواردی می تواند در کاهش تورم و کبودی محل عمل جراحی کمک کننده باشد؟

 در صورت پایین نبودن فشار خون بیمار استفاده از آناناس یا آب کرفس در کاهش کبودی موثر می باشد و در صورت پایین بودن فشار خون می توان آب کرفس را با آب سیب یا هویج مخلوط نمود.به عنوان روش جایگزین استفاده از کپسول Anaheal (حاوی ترکیبات آناناس توصیه می شود.)در طی دو هفته اول بعد از عمل حتی المکان از مصرف داروهایی نظیر آسپرین، ایبوبروفن و ایندومتاسین خودداری شود. (بهتر است استفاده از این ترکیبات از 10 تا 14 روز قبل از عمل نیز قطع شود.) استفاده از مشروبات الکلی از 2 هفته قبل تا 3 هفته بعد از عمل به منظور کاهش شانس خونریزی ممنوع می باشد. استعمال دخانیات (سیگار و قلیان) تا یک ماه بعد از عمل جراحی به منظور جلوگیری از خطر نکروز پوست (سیاه شدن پوست) ممنوع می باشد.

(توصیه می شود حداقل 4 هفته قبل از عمل جراحی از مصرف سیگار یا قلیان خودداری شود.)

 

 چه مدت بعد ازپیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics بیمار می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند؟ و چه مدت بعد از عمل جراحی می تواند فعالیت های ورزشی خود را شروع کند؟

در صورتیکه همراه جراحی لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomaticsپلیکاسیون (یا پلیسه کردن) عضلات جدار شکم انجام شده باشد، انجام فعالیت های ورزشی سنگین و یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت 2 ماه ممنوع می باشد.

فعالیت های عادی را بعد از 10 تا 14 روز می توان انجام داد. رانندگی به مدت 2 تا 3 هفته ممنوع می باشد.

 

 

 بعد از عمل جراحی آبدومینوپلاستی روش خوابیدن و استراحت و راه رفتن بیمار به چه صورت می باشد؟

-لازم است در طی دو هفته اول بعد از عمل زیر سر بیمار هنگام خواب بلند باشد (30 تا 40 درجه) و پاها از ناحیه مفصل ران به طرف شکم جمع باشد.

-خوابیدن بر روی شکم ممنوع می باشد. چرخیدن به پهلوها با پاهای جمع بلامانع است.

-به مدت 10 تا 14 روز بعد از عمل ، هنگام راه رفتن ، بیمار باید حالت خمیده داشته باشد.

 

 

 چه مدت بعد ازپیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics، بیمار می تواند مسافرت هوایی داشته باشد؟

مسافرت هوایی بعد از 3 هفته بلامانع است. در صورتیکه بیمار ساکن خارج از کشور باشد، توصیه می شود که حداقل به مدت یک ماه بعد از عمل در ایران حضور داشته باشد.


نحوه لباس پوشیدن بعد ازعمل جراحی آبدومینوپلاستی به چه صورت می باشد؟

توصیه می شود بیمار در طی دوران بعد از عمل از لباس های آزاد و گشاد استفاده نماید تا بویژه هنگام پانسمان دچار مشکل نشوند.

دستورات غذایی بعد ازعمل جراحی لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics به چه صورت است؟

بعد از هوشیاری کامل بیمار و نداشتن استفراغ، استفاده از مایعات مانند آب و آب میوه، بلامانع است و در صورت تخلف استفاده از کمپوت و بیسکوئیت نرم شده بلامانع میباشد. در شب بعد از عمل خوردن غذاهای سبک مانند سوپ یا جوجه بلامانع می باشد.

از فردای روز عمل رژیم غذایی عادی (با حجم کم تا متوسط) بلامانع است ولی از پرخوری باید خودداری شود.

 

زمان استحمام بعد ازپیکر تراشی شکم Abdominal lipomaticsچگونه است؟

تا قبل از کشیدن درن های دو طرف برش استحمام ممنوع است ولیشستن سر بلامانع است و برای تمیزی یا بهداشت بدن می توان از حوله مرطوب استفاده کرد.

بعد از کشیدن درن (که بطور معمول 5 تا 7 روز بعد از عمل جراحی انجام می شود) 24 تا 72 ساعت طول می کشد تا سوراخ درن ها بطور خودبخود بسته شود و بعد از این مدت استحمام بلامانع است.

 

استفاده از شکم بند بعد ازعمل آبدومینوپلاستی به چه صورت می باشد؟

استفاده از شکم بند طبی در طی 2 تا 3 ماه بعد از عمل جراحی ضروری است و یک روز درمیان جهت بستن شکم بند باید عوض شود. توصیه می شود شکم بند اضافی تهیه شود تا در صورت کثیف شدن شکم بند و شستن آن از شکم بند جایگزین استفاده شود.

گن لاغری ابدومینوپلاستی

مراقبت های بعد از پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics

جهت جلوگیری توروموزورید عمقی پا  (لخته شدن خون در پاها) و بدنبال آن آمبولی رید چه اقداماتی صورت میگیرد؟

جهت پیشگیری از توروموزورید های عمقی اندام تحتانی و عمدتا ساق پا (DVT) و بدنبال آن آمبولی رید در حین و بعد از عمل جراحی از جوراب های ضد آمبولی استفاده می شود که حداقل تا 2 هفته بعد از عمل جراحی باید از آن استفاده شود.

در بسیاری از بیماران علاوه بر اقدامات فوق و بسته به مورد جهت جلوگیری از DVT و بدنبال آن آمبولی رید از داروهای ضد انعقاد و تزریقی مانند هپارین و انوکساپرین (یا کلگسان) قبل و بعد از عمل استفاده می شود که نحوه تزریق و مدت زمان لازم برای مصرف دارو هنگام ترخیص توضیح داده می شود.

 

 بعد از ترخیص بیمار چه داروهایی برای وی تجویز می شود؟

- جهت جلوگیری از عفونت محل عمل، آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می شود که بسته به نوع آنتی بیوتیک نحوه و مدت مصرف آن توضیح داده می شود.

- جهت کنترل درد بعد از عمل ، برای بیمار داروهایی مانند استامینوفن کدئین یا شیاف و در مواری آمپول تزریقی استفاده می شود که نحوه مصرف آن در هنگام ترخیص توضیح داده می شود.

- در صورت داشتن یبوست (قبل از عمل جراحی) به پزشک جراح خود اطلاع دهید تا دارو ی مناسب تجویز شود.

 

زمان کشیدن بخیه محل عمل جراحی آبدومینوپلاستی و مراقبت های بعد از آن به چه صورت است؟

- بخیه های محل برش آبدومینوپلاستی Abdominal lipomatics قابل جذب بوده و نیازی به کشیدن ندارد و فقط بعد از 10 تا 14 روز گره های دو طرف برش قطع خواهد شد.

-بخیه های داخل ناف از نوع غیرقابل جذب بوده و 10 تا 14 روز بعد از عمل کشیده خواهد شد.

-بعد از کشیدن یا قطع بخیه ها و اطمینان از کامل شدن اولیه ترمیم زخم بسته به مورد استفاده از ژل یا کرم های آنتی اسکار توصیه می شود تا مانع از ایجاد گوشت اضافه یا برجستگی در محل برش شوند. در صورت لزوم گاهی از سیلیکون شیت و یا لیزر استفاده خواهد شد.

 

 

 

http://drfsafaei.ir/fa