سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت ریزش مو چیست؟صیص

 علت ریزش مو چیست؟


 به طور خلاصه می‌توان گفت که وراثت نقش عمده‌ای در ریزش مو داشته و منجر به عقب رفتن خط رویش مو و طاس شدن فرق سر می‌شود. یک هورمون مردانه به نام دی‌هیدروتستوسترون بر عوامل وراثتی دخیل در آلوپسی آندروژنتیک (طاسی الگوی مردانه) تأثیر می‌گذارد. تغییر در وضعیت سلامت زنان، از جمله تغییرات هورمونی که در زمان یائسگی رخ می‌دهد، عمده‌ترین دلیل کم پشتی و ریزش موی ایشان است. استفاده مکرر از شامپو، گردش خون ضعیف، پوشیدن کلاه یا سایر عادات شخصی باعث ریزش مو نمی‌شوند. در عوض حوادث، سوختگی‌ها، بیماری‌ها و برخی درمان‌های دارویی هم می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

2- کاشت مو Hair transplantation  چیست؟


 کاشت (یا پیوند) مو با استفاده از موی خود بیمار انجام می‌شود. مو از پشت سر بیمار (که معمولاً موهای آن دچار ریزش نمی‌شوند) برداشته می‌شود. موی بدست آمده از این ناحیه به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در سایر نواحی سر کاشته می‌شود؛ موی کاشته شده مثل موی طبیعی رشد می‌کند. این موها کد ژنتیکی مقاومت در برابر طاسی را در خود دارند، که این باعث دائمی شدن نتیجه عمل کاشت مو می‌شود.استخراج واحد فولیکولی تکنیکی فوق‌العاده است که برای کاشت موی صورت نیز به کار برده می‌شود.

3- از کجا بدانم که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستم؟


 برای تعیین اینکه کاشت مو برایتان مناسب است یا خیر، تاریخچه پزشکیتان به طور کامل بررسی شده و پوست سرتان معاینه فیزیکی می‌شود. البته، انتظارات واقع‌بینانه شما هم نقش مهمی در این میان دارند. هرچند نظرخواهی از یک متخصص ترمیم موی دلسوز ضروری است، اما به نظر ما بیمارانی که وقت گذاشته و در مورد گزینه‌های ترمیم مو طبیعی مطالعه می‌کنند بهتر از هر کسی می‌توانند در مورد اینکه آیا کاشت مو برایشان مناسب است یا خیر، و همچنین زمان انجام آن، تصمیم بگیرند.

4- آیا نتیجه عمل کاشت مو دائمی است؟


 بله، مو از نواحی اهدا کننده که شامل طرفین سر یا پایین پشت سر، که به طور ژنتیکی به هورمون مردانه عامل طاسی مقاومند ، برداشته می‌شود. وقتی مو به درستی و از جای مناسبی برداشته شود نتیجه درمان دائمی خواهد بود. این موهای برداشت شده حتی بعد از جابجایی هم ویژگی‌های ژنتیکی‌شان را حفظ کرده و در نتیجه تا آخر عمرتان همچنان رشد می‌کنند.

5- آیا نتیجه عمل طبیعی است؟ (آیا کسی متوجه می‌شود که من عمل کاشت مو انجام داده‌ام؟)


 اینجا است که انتخاب دقیق یک متخصص ترمیم موی مجرب ضرورت می‌یابد، زیرا در کاشت مو تنها اجرای اصول ترمیم موی کافی نیست. ترمیم مو یک هنر است و به همین دلیل بدست آوردن یک نتیجه طبیعی کار هر کسی نیست. اکثر بیمارانی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند مایلند مویشان بیشتر منعکس کننده انرژی و جوانی درونی‌شان بوده و در عین حال ظاهر طبیعی چهره‌شان هم حفظ شود.

6- آیا این روش دردناک است؟


 تنها بعضی از بیماران، ناراحتی ناچیزی را در ارتباط با کاشت مو گزارش می‌کنند. ما به ناحیه‌ای از سر که روی آن کار می‌کنیم داروی بی‌حسی موضعی تزریق می‌کنیم. اگر در طول عمل هرگونه‌ احساس دردی داشته باشید، برای رفع آن به شما داروی مسکن خواهیم داد. البته معمولاً این روش برای بسیاری از بیماران بدون درد است.

7- آیا جراحی ترمیم مو بی‌خطر است؟


 این مورد یکی از مهمترین پرسش‌هایی است که معمولاً مطرح می‌شود. خطراتی که در تحقیقات پزشکی برای جراحی کاشت مو ذکر شده‌اند بسیار به ندرت اتفاق می‌افتند. با این حال، لطفاً هر موردی که باعث نگرانی‌تان می‌شود را بی‌معطلی با ما در میان بگذارید.

8- کی می‌توانم موهایم را بشویم؟


 از شما خواهیم خواست روز بعد از جراحی دوباره به مطب مراجعه کنید تا بتوانیم بانداژ را برداریم. می‌توانید چهار روز بعد از عمل به آرامی، و هفت روز بعد از عمل به طور عادی موهایتان را بشویید. تا یک هفته بعد از جراحی نباید از سشوار استفاده کنید. همچنین یک هفته بعد از جراحی می‌توانید از موس، ژل و اسپری مو استفاده کرده و موهای پیوندی را به آرامی، و سایر نواحی سر را به طور عادی، برس بکشید. به علاوه، تا دو هفته بعد از کاشت مو نیز نباید از اتوی مو استفاده کنید.

9- تا چه مدت نمی‌توانم کار کنم؟


 می‌توانید روز بعد به سر کارتان برگردید و ظرف چند روز فعالیت‌هایتان را به طور کامل از سر بگیرید. تا یک هفته بعد از عمل در جاهایی که موها کاشته شده‌اند نقاط قرمز رنگ ریزی وجود خواهد داشت. شما هم می‌توانید مثل بسیاری از بیماران دیگر، برای پوشاندن موهای تازه کاشته شده، تا مدتی بعد از عمل کلاه بپوشید. اگر کارتان مستلزم فعالیت شدید فیزیکی است، باید یک هفته مرخصی بگیرید. در هر حال، از بیماران خواسته می‌شود تا یک هفته بعد از کاشت مو از بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن یا انجام کارهایی که بدن فشار می‌آورند خودداری کنند.

10- بعد از کاشت مو Hair transplantation  چه شکلی می‌شوم؟


 بعد از کاشت مو در جاهایی از پوست سرتان که مو‌ها کاشته شده‌اند نقاط قرمز کوچکی وجود خواهد داشت. اگر موی سرتان کمی بلند باشد، می‌تواند ناحیه اهدا کننده پشت سرتان را بپوشاند.

11- بعد از کاشت مو Hair transplantation  چه احساسی خواهم داشت؟


 اکثر بیماران، تنها ناراحتی خفیف تا ملایمی را گزارش می‌کنند، که می‌تواند ناشی از بی‌حسی، خارش، احساس سفتی یا کشیدگی در ناحیه اهدا کننده باشد. شدت این علائمِ بعد از عمل، ظرف یکی دو روز کاهش می‌یابد. پرستار مربوطه سطح راحتی‌تان را در تک تک مراحل چک می‌کند و همچنین در تمام مدت برای رفع مشکلاتتان آماده است.

12- چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری در مورد کاشت مو کسب کنم؟


  در صورت داشتن هرگونه پرسشی می‌توانید با ما تماس بگیرید. اگر مشاور ترمیم موی ما نتوانست به پرسش‌هایتان پاسخ بدهد، با کمال میل آن‌ها را به پزشک یا کارکنان مربوطه ارجاع می‌دهد.

ریزش مو :

ریزش موی مرتبط با افزایش سن، یکی از چهار مشکل رایج موجود در دوران سالخوردگی است که با کاهش سطح اسید فولیک خون ارتباط دارد.ریزش مو یک مشکل بسیار بزرگ در دنیا می باشد که بیش از 28 میلیون فرد امریکایی بین 60 تا 74 سال از این مشکل رنج می برند. علیرغم شیوع فراوان ریزش مو در افراد، دلایل اساسی بیولوژیکی که رابطه بین افزایش سن و ریزش مو را نشان می دهد، شناخته نشده اند. مطالعات اخیر، نشان می دهد که سطح پایین فولیک اسید خون در افراد مسن با ریزش مو در آنها مرتبط می باشد.

جراحی کاشت مو

انتظارات از کاشت مو :

زمانی که بیمار برای نظرخواهی و مشورت به پزشک متخصص کاشت مو رجوع کند ، علل زیادی برای انجام عمل پیوند مو خواهد داشت . امکان دارد بیمار خانم و یا آقا باشد که عموما درصد زیادی از بیماران آقا هستند که به دلیل مشکلات ژنتیکی و درگیری با طاسی سر این درمان را انتخاب می نمایند . ریزش موی آندروژیک ارثی است و لازم است افراد انتظارات مناسب و دست یافتنی از جراحی پیوند مو داشته باشند . ولی سعی پزشکان در برآورده کردن خواسته بیمار است یکی از اقدامات پیش از کاشت مو ، عنوان کردن انتظارات از این جراحی از سوی بیمار است که در جلسات مشاوره ابعاد این روش سنجیده شده و نتایج احتمالی به بیمار شرح داده می شود که آن دسته از موارد مبهم بین بیمار و پزشک و پزشک با بیمار واضح شوند .

مهم ترین عللی که مردان را به سوی درمان کاشت مو Hair transplantation  سوق می دهد عبارت است از :

– پیشگیری از پیری زودرس به سبب کم شدن تارهای مویی سر .

– به دست آوردن اعتماد به نفس از دست رفته به علت ریزش موها .

ریزش مو یکی از اتفاقات زننده و دلسرد کننده در زندگی هر فردی است و می تواند بر اعتماد به نفس فرد اثر منفی گذاشته و تصویر ذهنی او را نسبت به خود مخدوش کند . این امر موجب پیری زودرس از حیث ظاهری شده و ناراحت کننده ترین پیامد آن از دست رفتن جذابیت است . در این میان هستند اشخاصی که با ریزش مو اعتماد به نفسشان تحت تاثیر قرار نگرفته و اهمیتی به این موضوع نمی دهند و اگر بقیه آنها را به سخره بگیرند نیز برایشان جالب است . طبق دلایل آشنا و نا آشنای زیادی افراد در پی عمل کاشت مو بوده و انتظاراتی از این جراحی دارند . به همین دلیل هم پزشک و هم بیمار با تعاملی مثبت و اثربخش برنامه درمانی را تنظیم کرده و با توجه به راهکارهای جراحی و غیر جراحی به نتیجه دلخواه می رسن . ایجاد توافق برای کاشت مو در سن خاص و میزان مبلغ مورد نیاز برای این جراحی از گزینه های متداول مورد بررسی پیش از عمل است تمامی موارد فوق در ویزیت های پزشکی ارزیابی شده تا برنامه ریزی به صورت قطعی پیش برود .

لازم است دلایل اقدام به کاشت مو قابل تامین باشد و انتظارات غیرواقعی تبیین شده تا بیمار متوجه ابعاد جراحی شود مثلا تبدیل یک شخص 40 ساله به چهره یکی فرد 20 ساله با کمک عمل پیوند مو غیر منطقی و ناشدنی است پس لازم است انتظارات مراجعه کننده یا داوطلب در چارچوب حقیقی شکل بگیرد .

بهترین-کاشت-مو

کاشت مو Hair transplantation  چگونه انجام می شود؟

پیوند مو یا کاشت مو بصورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچگونه دردی حاصل از موهایی که روی سرش کاشته می شود را حس نمی کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو (که حدود 5-3 ساعت طول می کشد)، به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته می شود. بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان، ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می کند.

موهای مورد استفاده برای کاشت مو :

برای جراحیکاشت مو Hair transplantation  سعی می شود با توجه به روش عمل و نوع کاشت تا حد امکان از موهای خود شخص استفاده شود . موهای سر از ناحیه پشت این بخش برداشت شده و پس از برداشت گرافت ، با کمک لوپ های خاص این کار و با بهره گیری از میکروسکوپ فولیکول ها جداگانه تخلیه شده و به صورت تخصصی نگهداری می شوند ؛ این فولیکول ها به همان دقت و حساسیتی که برداشته شده اند در نواحی مورد نظر جای گرفته و کشت می شوند کشت این تارهای کوچک به طریقی است که برش های ریز یک میلیمتری بر پوست سر اعمال شده و فولیکول ها درون آنها کاشته می شوند و پس از این کار بدن واکنش منفی به پیوند ها بروز نمی دهد که این امر از مزایای کاشت موی طبیعی است و نیازی به مراقبت های حساس و دقیق برای حفظ آنها نمی باشد چراکه بخش های پیوندی از بدن خود فرد گرفته می شوند و سازگاری آنها زودتر میسر می شود . چنانچه پزشک متخصص جراح از تجربه و ظرافت کافی در عمل برخوردار باشد ، تنها در پشت سر یک خط بسیار باریک با جای مانده که با گذشت زمان محو می شود . ذکر این نکته نیز لازم است که موهای کاشته شده در این جراحی پس از گذشت چند ماه می ریزند که امری طبیعی است و پس از ریزش دوباره رشد می کنند پس باید بیماران بدانند که ریزش مو در این دوران پس از کاشت مو Hair transplantation  طبیعی بوده و لازم نیست نگران شوند.

موهای مورد استفاده برای کاشت مو

گرافت :

چنانچه به دقت موهای سر را از مبدا مشاهده نمایید متوجه خواهید شد که برخی از این موها به شکل یک شاخه ، برخی دوشاخه و برخی دیگر سه شاخه است. این ویژگی در مورد افراد پرمو در نواحی از بدن همچون ساق پاها هم دیده می شود در اصطلاح علم پزشکی و تخصصی کاشت مو Hair transplantation به دسته های چندشاخه ای مو گرافت مو می گویند . گرافت متشکل است از یک یا چند عدد پیاز که ساقه این پیازها از یک ناحیه خارج می شود به منظور محاسبه تعداد تارهای مویی لازم است عدد گرافت ها را با توجه به انبوهی آنها در سر در اعداد مشخصی ضرب کرد.

گرافت آماده برای کاشت مو :

لازم به ذکر است که بیشتر گرافت ها دوتایی بوده و علم کاشت مو همچنان در حال توسعه و پیشرفت می باشد به طوری که دستیابی به پیشرفت های این حوزه نتایج ایده آل و شگفت انگیزی را به همراه داشته است. یکی از این پیشرفت ها ، امکان استفاده از گرافت های آماده برای فرآیند کاشت مو است.

گرافت مو برای کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو

دستورات قبل از انجام کاشت مو طبیعی:

  • 10 روز قبل و بعد از پیوند موی طبیعی ازمصرف داروهای مسکن و ضد درد مثل قرص آسپیرین، بروفن، ایندومتاسین (استامینوفن اشکالی ندارد)، قرص ویتامینE، داروهای ضد انعقاد خون مثل وارفارینوهپارین خودداری کنید
  • یک هفته قبل از کاشت مو طبیعی از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی جداً خودداری نمایید.
  • از یک هفته قبل از عمل از مصرف سیر، داروهای گیاهی ، گریپ فروت و زنجبیل خودداری نمائید
  • چنانچه هرگونه بیماری خاص یا مهمی از قبیل دیابت، فشار خون و صرع و … دارید حتماً در جلسه مشاوره پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • چنانچه داروی خاصی را به طور مرتب مصرف می کنید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تمامی سوالات و مشکلات احتمالی خود را که فکر میکنید با کاشت موی فعلی شما ارتباط دارند با پزشک مطرح کنید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید.
  • بهتر است وعده شام شب قبل از پیوندمو مختصر ولی مقوی باشد.
  • قبل از مراجعه سر خود را با شامپو به طورکامل چندبار بشویید.
  • ازنوشیدن مایعات زیاد وچای قبل از کلینیک کاشت مو  Hair transplantation خودداری کنید.

اقدامات پیش از کاشت مو

 

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

 

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation