سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه ی لابیاپلاستی

روش های مختلف لابیاپلاستی :

خوشبختانه روز به روز اطلاعات و تکنیک های پزشکی در حال افزایش و به روز رسانی است ، در خصوص جراحی زیبایی زنان  Vaginal Beauty Surgery   نیز تکنیک های مختلف و گوناگونی وجود دارد پزشک متخصص جراحی زیبایی زنان با توجه به بررسی های که انجام می دهد یکی از تکنیک های لابیاپلاستی را برای بیمار انتخاب می نماید ، فقط پزشک متخصص می تواند انتخاب نماید کدام تکنیک لابیاپلاستی برای شخص مناسب تر است ، درتمامی تکنیک های لابیاپلاستی پزشک مقداری از لب های بزرگ و کوچک را بر می دارد .

برخی از مواردی که ممکن است در پس از جراحی لابیاپلاستی اتفاق بیافتد :

  • احساس درد کمی پس از لابیاپلاستی
  • حین انجام فعالیت روزانه احساس ناراحتی
  • زمان انجام ورزش احساس درد
  • در زمان مقاربت احساس کمی ناراحتی

لازم به ذکر است احساس درد و ناراحتی کاملا امری طبیعی است ولی جای نگرانی نمی باشد زیرا پس از گذشت مدت زمانی این درد و ناراحتی از بین می رود .

برخی از بانوان تمایل دارند در حین جراحی لابیاپلاستی پزشک معالج کلاهک روی کلیتوریس را کوچک تر کند ، این امر را می توان همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد .

علت های گوناگونی در خصوص ایجاد شدن اختلال در لب های کوچک و یا لب های بزرگ وجود دارد در ذیل به بیان این عوامل ایجاد کننده می پردازیم :

  • بالا رفتن سن
  • تغییرات متعدد در کاهش یا اضافه وزن
  • انجام مقاربت های جنسی متعدد
  • ژنتیک
  • زایمان طبیعی
  • مشکلات مادرزادی

بخوانید: بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران Doctor lobby plastician

تکنیک های گوناگون لابیاپلاستی چیستWhat is labiaplasty:

  • V-Wedge resection / Modified V-Wedge Resection

در این تکنیک جراحی لابیاپلاستی جراح متخصص زیبایی زنان کناره های لب های که کوچک می باشند را به شکل V بر می دارد ، در این تکنیک سعی می شود مقدار بسیار کمی از بافت لبیا برداشته شود ، البته  مقدار برداشت بافت را پزشک با توجه به بافت لبیا بیمار تعیین می کند و این میزان برداشت برای هر بیمار متفاوت است .

تکنیک جراحی لابیا پلاستی V-Wedge resection / Modified V-Wedge Resection آسیب کمتری به اعصاب حسی وارد می گردد در نتیجه لب ها دارای شکل طبیعی تری بوده ، از دیگر مزیت های این تکنیک به کم بودن خونریزی می توان اشاره کرد ، در این تکنیک جراحی لابیاپلاستی ریکاوری کم بوده و بانوان پس از مدت کوتاهی استراحت می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند .

در برخی از موارد ناحیه ای که برداشته می شود بنا بر وضعیت دستگاه تناسلی و نظر پزشک ممکن است به شکل Y در آید .

  • Seculped Linear resection

در این تکنیک جراحی لابیاپلاستی با لیزر استفاده می شود ، البته ممکن است در حین جراحی از نخ های قابل جذب جهت بخیه زدن استفاده شود .

در این تکنیک نیاز است پزشک جراح زیبایی زنان دارای تبحر و تجربه باشد زیرا بخیه ها  باید به درستی زده شود تا از اسکار در ناحیه عمل زیبایی واژن  labiaplasty    شده اجتناب شود .

این روش به دلیل استفاده از لیزر یکی از مناسب ترین روش ها جهت جراحی لابیاپلاستی است .

میزان برداشت بافت لبیا مینور با توجه به نیاز شخص و شکل لگن اشخاص متفاوت می باشد ، البته لازم به ذکر است پزشک بنابرصلاحدید و وضعیت بیمار تعیین می کند چه میزان از بافت لبیا مینور برداشته شود .

  • De-epitheliazaton Techinices

برای انجام این تکنیک لابیاپلاستی نیاز است جراح بسیار دارای تجربه و تبحر باشد ، زیرا در این روش جراح زیبایی زنان بخشی از بافت لبیامینور که به دلیل برخی از عوامل نظیر بالا رفتن سن و… دارای چین خوردگی است بر می دارد .

در این تکنیک لابیاپلاستی با لیزر  Laser labiaplasty  جراح زیبایی زنان به شکل eye-shaped بافت لبیا مینور را برمی دارد سپس سایرنواحی را به یکدیگر بخیه می زند .

دکتر لیلا خلیلی جراح زیبایی زنان جراحی زیبایی واژن را بسیار مهم می دانند و تاکید دارند بانوان حتما نزد بهترین جراح لابیاپلاستی که دارای مهارت است بروند زیرا جراحی لابیاپلاستی  بسیار حساس می باشد .

در این تکنیک جراحی لابیاپلاستی باید نهایت دقت به کار برده شود زیرا ناحیه فوقانی لبیا که به بخش عصبی عروق متصل است دچار آسیب نشود .

  • Z-Plasty Technique }variation of modified V Wedge above)

پزشک متخصص زنان و زایمان در این روش برداشت بافت را به شکل Z انجام می دهد ، یکی از مزیت های این روش باقی ماندن بافت بیشتری از لبیا پس از جراحی لابیاپلاستی است . البته ممکن است بافت در برخی از مواقع به شکل W برداشته شود .

معمولا پزشک جراح زیبایی زنان زمانی از این روش استفاده می کند که بافت لبیا بسیار بزرگ باشد ، در این مواقع جراح زیبایی زنان مقداری از بافت پرینه و بخش کمی از کلیتوریس را برمی دارد .

لازم به ذکر است بافت پرینه ای که برداشته می شود در ناحیه ورودی واژن و بین مقعد می باشد .

 

2بخوانید:مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی care after labiaplasty 

 

 

  • Stem-Iris Scissors Technique

انجام این تکنیک عمل زیبایی واژن  labiaplasty    نیاز به  بیهوشی دارد و معمولا جراح زیبایی زنان به شکل میکروسکپی جراحی را انجام میدهد ، علت استفاده از بی هوشی به حداقل رساندن خونریزی و فشار ناشی از بخیه می باشد ، دکتر لیلا خلیلی جراح زیبایی زنان استفاده از بی هوشی را در این روش توصیه می کند تا شخص درد کمتری را احساس کند .

 

بخوانید:عوارض لابیاپلاستی چیست ؟ complications of labiaplasty

 

  • Superior – inferior pedicle flap Technique

در این تکنیک پس از اینکه جراح به شکل V بافت را برداشت بخش های تحتانی لبیا و بخش فوقانی را به یکدیگر بخیه می زند .

اگر به کسب اطلاعات بیشتری درباره ی  تکنیک های لابیاپلاستی با لیزر  Laser labiaplasty  هستید می توانید به وب سایت تخصصی سپیدیار سامانه ی جامع و تخصصی سلامت و زیبایی مراجعه کنید.

فرض ما این است که شما تصمیم به انجام جراحی زیبایی زنان  Vaginal Beauty Surgery    گرفته اید و حال، تنها قصد دارید بدانید بعد از عمل، چه چیزی در انتظار شماست و چه نکاتی را بعد از انجام عمل زیبایی واژن باید رعایت کنید.

 

اهمیت مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

 این عمل، عمل سبکی محسوب می شود و جزو عملهای زیبایی سرپایی می باشد. این عمل نیاز به بیهوشی ندارد پس خدا را شکر عوارض مواد بیهوشی، فرد را تهدید نمی کنند.
در ابتدا به طور خلاصه به مراقبتهای اصلی بعد از عمل لابیاپلاستی می پرازیم و سپس در ادامه به طور جزئی، شرح می دهیم که در هر دوره زمانی بعد از عمل چه نکاتی را باید رعایت کنید.

 

نکات کلی مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی care after labiaplasty 

نکات ارائه شده در این قسمت، نکاتی هستند که بیشتر برای کسانی مناسب هستند که هنوز عمل زیبایی واژن را انجام نداده اند و دوست دارند بدانند بعد از عمل، چه چیزی در انتظار آنهاست و چه نکاتی را باید رعایت کنند.
1- نیاز دارید 5 روز تا یک هفته از سر کار مرخصی بگیرید که در این مدت دو روز، استراحت مطلق خواهید بود.
2- از نظر فعالیت بدنی، یک هفته معذورید و تا یک ماه فعالیتهای سنگین بدنی پیشنهاد نمی شود.
3- تا یک ماه نباید از وان حمام استفاده کنید و استخر و جکوزی هم به همین شکل است.
4-  یک هفته اول بعد از عمل، از خوردن غذاهای چرب و تند و آجیل خودداری کنید و به جای آن خوردن میوه و سبزیجات و آب را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
5- رابطه جنسی خود را به حدود یک ماه پس از عمل موکول کنید.
6- ورزشهای سنگین مثل سوارکاری و ایروبیک را به 45 روز بعد از عمل موکول کنید.

یک عمل زیبایی واژن خوب به مراقبتهای بعد از عمل هم وابسته است

 

بخوانید: بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران Doctor lobby plastician

 

جزئیات مراقبتهای پس از عمل لابیاپلاستی

خواندن این قسمت از مقاله برای کسانی مفید خواهد بود که علاقه دارند به طور جزئی بدانند چه نکاتی را بعد از انجام عمل لابیاپلاستی باید انجام دهند.
در کل، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن به چهار مرحله تقسیم می شوند:
بخش اول: 48 ساعت الی 72 ساعت بعد از عمل
بخش دوم:یک هفته بعد از عمل
بخش سوم: یک ماه پس از انجام عمل زیبایی واژن
هر کدام از این بازه های زمانی، مراقبتهای خاص خود را می طلبند و نیاز است به صورت دقیق نکات ذکر شده در ادامه مقاله را رعایت کنید تا احیانا بعد از انجام لابیاپلاستی دچار مشکلی نشوید.

بخوانید:بهترین دکتر لابیاپلاستی Doctor lobby plastician  

نقاهت بعد از لابیاپلاستی labiaplasty چگونه است؟

دو الی سه روز ابتدایی بعد از عمل، در دسته بندی استراحت مطلق داسته بندی می شود. لازم است فردی که برای عمل زیبایی واژن اقدام کرده، نکات زیر را در این 72 ساعت رعایت نماید:
1- نیاز است برای این عمل یک همراه داشته باشید. چرا که رانندگی بعد از عمل زیبایی واژن برای شما مشکل خواهد بود. پس نکته اول اینکه از همه باید با همراه خود تشریف بیاورید و بعد از عمل، به همراه او به خانه برگردید.
2-احتمال درد، سوزش و ورم در دو سه روز اولیه بعد از عمل زیبایی واژن وجود خواهد داشت. شما نیاز است در این مدت از آنتی بیوتیکها و مسکن هایی که پزشک تجویز کرده است حتما استفاده کنید. مصرف این داروها ضمن اینکه درد شما را کاهش می دهند موجب جلوگیری از عفونت محل عمل شما و پیشگیری از رشد باکتریها و قارچها خواهند شد. اما توجه کنید که نباید داروهای مسکن و ضددرد را بیش از حد مصرف کنید.
3- نکته سوم اینکه در این مدت، مراقبت محل عمل باشید و در صورت نیاز پانسمان آن را عوض کنید.
4- در 24 ساعت ابتدایی بعد از عمل، شما نیاز به استفاده از کمپرس یخ خواهید داشت. کمپرس یخ باعث کاهش درد بعد از عمل، و فروکش کردن هرچه سریعتر ورم اولیه می شود.
5- رعایت بهداشت در 48 ساعت اولیه بعد از عمل، ضروری می باشد. بهتر است در صورت نیاز به مراجعه به سرویس بهداشتی، واژنخود را با آب خنک بشویید. در صورت نیاز استفاده از ژل شستشوی بانوان هم می تواند برای ضدعفونی واژن مفید باشد. (استفاده یا عدم استفاده از ژل بانوان را با پزشک خود در میان بگذارید) توجه کنید که بعد از هر بار شستن واژن، خشک کردن کامل آن، ضروری است. شما می توانید برای خشک کردن واژن خود از سشوار استفاده کنید.
6- در این مدت از پوشیدن لباسهای تنگ و استرج شدیدا خودداری کنید. بهبود جای بخیه ها نیازمند این است که هوای کافی به محل بخیه ها نفوذ کند. بهتر است از لباسهای تمام نخی و جادار استفاده کنید.
7- احساس خارش در 48 ساعت اولیه بعد از عمل، طبیعی است. این خارش عمدتا به دلیل جوش خوردن بخیه ها اتفاق می افتد. پس نگران نباشید و از پماد کورتونی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.
8- پس از عمل لابیاپلاستی خوردن میوه، سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. تغذیه با مواد غذایی فیبردار موجب بهبود سریعتر شما شده و امکان ابتلا به یبوست خفیف را رفع می کند. همچنین از مصرف غذاهای تند و چرب در این سه روز جدا خودداری کنید.

9- در سه روز ابتدایی بعد از عمل از انجام کارهای سنگین که موجب فشار آمدن به بخیه ها شود جدا خودداری کنید.
10- می توانید با نظر پزشک خود، 24 الی 48 ساعت بعد از عمل حمام رفته و دوش بگیرید اما از نشستن در وام حمام جدا خودداری کنید.

 

بخوانید:عوارض لابیاپلاستی چیست ؟ complications of labiaplasty