سفارش تبلیغ
صبا ویژن

%%%%آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است ؟

لیزر موهای زائد Laser Hair Removal      منجر به غیرفعال شدن فولیکول مو و در نهایت مانع رشد مو می شود‎

موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی بعد از سن بلوغ در هر دو جنس زن و مرد رشد میکنند. فرم رشد موها در ناحیه تناسلی در دو جنس تا حدودی متفات است.این موها وابسته به هورمونهای جنسی هستند و رشد آنها طبیعی محسوب میشود .

لیزر موهای زائد Laser Hair Removal      چیست؟

واژه لیزر (به انگلیسی: Laser) به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است.

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال‌کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرژی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.

نخستین بار طرح اولیه لیزر (میزر) را انیشتین داد. کار لیزر به این‌گونه است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.

لیزر از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با نور عادی ندارد و خواص فیزیکی لیزر، آن را از نورهای ایجاد شده از دیگر منابع متمایز می‌سازد. از نخستین روزهای تکنولوژی لیزر، به خواص ویژه آن پی برده شد که خود این خواص بستری عظیم برای کاربردهای وسیع این پدیده در علوم گوناگون به ویژه صنعت و پزشکی ایجاد کرده‌است. پیشرفت دانش بدون تکنولوژی لیزر امکان‌پذیر نیست.

 

آیا لیزر موهای زائد Laser Hair Removal     د سرطان زاست؟ آیا لیزر موهای زائد ، تخمدان ها را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

شنیدن کلمات پرتو و یا تابش لیزر به بدن، ناخودآگاه ما را به یاد سرطان می اندازد، خیر چنین نیست به این دلیل که لیزر استفاده شده برای دستگاه های موهای زائد امواجی است که برای تابش غیر یونیزه استفاده می شود این امواج در پوست تولید گرما می کنند که منجر به غیرفعال شدن فولیکول مو و در نهایت مانع رشد مو می شود.

 

از بین بردن موهای زائد

لیزر موهای زائد زیر بغل هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند‎

 

این انرژی تنها جذب لایه های سطحی پوست شده و به هیچ عنوان باعث جهش سلولی نمی شود. از طرفی دیگر عمق نفوذ در لیزر موهای زائد فقط تا ریشه مو می باشد که در دستگاه هایی که از تکنولوژی الکساندرایت استفاده می کنند این میزان به حداقل خود یعنی 3 میلیمتر رسیده است. ضمنا اگر دستگاه های رفع موهای زائد حتی یک درصد خطر بیماری هایی مثل سرطان را تشدید می کردند (حتی یک مورد گزارش در دنیا) در اولین اقدام تولید آن توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده متوقف می شد.

 

گاها دیده شده که برخی افراد از لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ترس دارند، به این علت که مبادا در آینده توانایی بارداری از آنها سلب شود!

 

متخصصان پوست اظهار دارند که پرتوهایی که از این روش انتشار می یابند، نمی توانند به هیچ یک از اعضای داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.

 

با توضیحات فوق متوجه شدیم که با عمق نفوذ کم دستگاه لیزر (به ویژه تکنولوژی الکساندرایت) امکان آسیب رسیدن به اندام های داخلی به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

آیا لیزر با الکساندرایت Alexander"s laser زیر بغل  و لیزر موهای زائد بیکینی   Laser Bikini Hair خطرناک است؟

می توان به جرأت گفت لیزر موهای زائد هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند.

 

ممنوعیتی از این نظر برای سنین مختلف و همچنین کسانیکه سابقه جراحی قبلی در این ناحیه داشته اند برای ازاله موها توسط لیزر وجود ندارد


بخوانید:عوارض لیزر    Laser hair loss complications

 

 

 

درد، سوزش، قرمزی، تورم ،سوختگی و تیرگی یا روشنی پوست تنها عوارض لیزر هستند که با انتخاب دستگاه مناسب و مهارت متخصص پوست می‌توان از آنها پیشگیری کرد. به علاوه لیزر تنها به 5 میلی‌متر از عمق پوست نفوذ می‌کند و برای روابط جنسی و باروری مشکلی ایجاد نمی کند.  تاباندن آن به پوست نواحی حساس از قبیل تیروئید، سینه، زیر بغل و غدد لنفاوی خطری ندارد اما لیزر نواحی تیره‌تر مانند ناحیه تناسلی حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود و نیازمند توجه بیشتر و تنظیمات خاص برای پیشگیری از سوختگی پوست است.


آشنایی با لیزر CO2  فرکشنال ،در این مقاله قصد داریم شما رو کامل آشنایی با لیزر CO2  فرکشنالکنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار افرادی که قصد انجام این نوع لیزر را دارند، قرار دهیم.  لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معمولا چه تعداد جلسه برای درمان با لیزر CO2  فرکشنال  نیاز است؟

حد اکثر 3 تا 4 جلسه درمانی برای انجام این روش نیاز است که فاصله بین جلسات یک تا یک ماه و نیم خواهد بود.

 

بخوانید:قیمت لیزر Laser cost

 

مدت زمان انجام لیزر چه مقدار است؟

در ابتدا برای ایجاد بی حسی موضعی حدود 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز است و پس از پاک سازی کل پوست، زمان درمان حداکثر 30 دقیقه خواهد بود.

 

برای اکثر بیماران این سوال مطرح می شود که آیا پس از انجام لیزر CO2  فرکشنال، پوست زخم خواهد شد؟ چه عوارضی در انتظار آنان خواهد بود؟

پس از انجام لیزر بر روی پوست، یک حالت التهابی در سطح پوست ایجاد می شود که می توان آن را با کمپرس یخ و ایجاد سرما برطرف کرد. همچنین پس از گذشت 12 تا 24 ساعت از انجام لیزر، محل مربوطه قهوه ای رنگ می شود که اصطلاحا آن را آفتاب سوختگی می نامند. این عارضه نیز جای هیچ نگرانی نداشته و با گذشت 3 تا 6 روز، ناحیه مورد نظر پوست انداخته و تیرگی بوجود آمده خود به خود بر طرف خواهد شد. بعد از این حالت، پوست بطور نسبی شفاف می شود و همچنین ممکن است رنگ پوست کمی به قرمز تغییر کند که این میزان زیاد نخواهد بود. معمولا با گذشت 1 تا 2 هفته از انجام لیزر بهبودی کامل ایجاد می شود.

پس از انجام لیزCO2 فرکشنال چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

پس از انجام لیزر، در صورتی که پوست بیمار زخم بود، بیمار می تواند از کرم های ترمیم کننده و یا کرم هایی که حاوی آنتی بیوتیک می باشند برای بهبود استفاده نماید. توصیه ما به افرادی که قصد استفاده از این روش را دارند این است که: در مدت زمان 3 تا 6 روز پس از انجام لیزر که پوست دچار آفتاب سوختگی می باشد، از قرار دادن ناحیه مربوطه زیر تابش مستقیم خورشید خودداری فرمایند. همچنین پیشنهاد می شود در ساعاتی از روز که شدت تابش افتاب بالا می باشد ترجیحا در مکان های سربسته حضور داشته باشند. برای پوشاندن صورت نیز می توان از ماسک های پارچه ای که با کرم های پوشاننده مانند زینک همراه هستند، استفاده شود. پس از بهبودی کامل نیز اکیدا توصیه می شود افراد نیم ساعت قبل از خروج از منزل، از ضد آفتاب مناسب و با کیفیت استفاده نمایند.
لازم به ذکر است در طول مدت درمان، بیمار باید برای استعمال هر گونه کرم و یا محصولات آرایشی با پزشک خود مشورت نماید.

آیا این نوع لیزر دردناک خواهد بود؟

برای برخی بیماران بیشترین ترس و نگرانی حین عمل های گوناگون، میزان دردی ست که با آن مواجه خواهند شد. باید به این افراد بگوییم  لیزر CO2  فرکشنال، قطعا از روش های پیشین خود که با لیزر معمولی CO2  انجام می شدند، دارای درد کمتری خواهد بود اما به هر حال برای کنترل همین میزان درد کم نیز، پزشک نیم ساعت قبل از انجام لیزر، از کرم های بی حسی موضعی استفاده می کند و پس از آن لیزر صورت می گیرد. این کرم ها درد را به مقدار چشمگیری کاهش خواهند داد.

 

چه مدت زمان پس از انجام لیزر CO2  فرکشنال منتظر نمایان شدن اثرات مثبت آن بر روی پوست باشیم؟

بعد از انجام اولین جلسه لیزر، پوست تقریبا با گذشت دو هفته، شفاف و روشن تر خواهد شد. اکیدا به افراد توصیه می شود از کرم های ضد آفتاب قوی و معتبر استفااده کننده تا پوست به خوبی این دوره را سپری کند.
با گذشت جلسات بیشتر به مرور پوست شفاف تر می شود و جای جوش های اولیه کم کم محو می شوند. در مورد اسکار ها نیز به همین صورت با ادامه درمان متوجه کم شدن عمق این چاله ها خواهید شد و در نهایت کاملا از بین خواهند رفت.

بطور تقریبی می توان گفت: بعد از اتمام جلسه چهارم لیزر، عمق اسکارها و ظاهر آنها از 40 تا 80 درصد به صورت متغیر بر حسب عمق آن ها، معمولا به مقدار 60 درصد، بهبود می یابند.

در مورد سفت شدن پوست های شل و یا بهبود چروک صورت نیز باید به شما بگوییم که: بعد از انجام سه جلسه لیزر، یعنی گذشت سه تا چهار ماه، تاثیر آن نمایان خواهد شد. توجه داشته باشید بعد از آغاز جلسات لیزر درمانی، پروسه کلاژن سازی شروع می شود و زمانی که کلاژن در زیر پوست ایجاد شود، به طور متوسط تا 2 سال باقی خواهد ماند.

 

 

 

لیزر موهای زائد در مشهد   Laser Hair Removal

لیزر موهای زائد در تهران   Laser Hair Removal

 

 

لیزر موهای زائد در تبریز   Laser Hair Removal

 

 

 



boyernews.com