سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل جراحی زیبایی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی): عوارض، مزایا و

بلفاروپلاستی Blepharoplasty در حوزه پزشکی به عنوان بلفاروپلاستی نامیده می‌شود. جراح پوست، چربی یا عضلات پلک را برش می‌دهد، جابه‌جا می‌کند یا جدا می‌کند تا لیفت چشم حاصل شود. عمل زیبایی پلک یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نمی‌باشد و صرفاً به منظور بهبود ظاهر فرد انجام می‌شود. متاسفانه پلک‌های بالا و گاهی اوقات پایین ممکن است در اثر بخشی از فرایند پیری افتاده یا پف کرده شوند. ابروها نیز ممکن است دچار افتادگی شوند. پوست پلک کش می‌آید، عضلات ضعیف می‌شوند و توده‌های چربی برآمده می‌گردند. این وضعیت ممکن است یک شرایط ارثی باشد که در بین اعضای خانواده وجود دارد. چنین شرایطی از نظر زیبایی ممکن است از جذابیت کلی چشم‌ها و صورت بکاهد و ظاهری خسته و پیرتر ایجاد کند. با اینکه جراحی پلک (بلفاروپلاستی) به دلایل زیبایی محبوب می‌باشد، اما می‌توان از آن برای درمان مشکلات دیگر نیز استفاده کرد.

متخصصین و جراحان ما در خانه پوست با جراحی پلک یا بلفاروپلاستی به بازیابی ظاهر مناسب در ناحیه اطراف چشم‌ها کمک می‌کنند. متخصصین ما با بررسی اطراف چشم بیمار، بسته به نیاز ممکن است جراحی پلک‌ بالا، پلک پایین یا هر دوی آن‌ها را توصیه نمایند. عمل زیبایی پلک با بهبود وضعیت و ظاهر پلک بالا، پایین یا هر دو به افراد ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و جذاب‌تر می‌بخشد. همکاران ما در خانه پوست آماده پاسخگویی به سؤالات شما در زمینه جراحی زیبایی پلک می‌باشند. جهت دریافت مشاوره، طرح سؤالات و گرفتن نوبت می‌توانید از طریق شماره 22919915 و 22254627 با ما تماس حاصل فرمایید.

متقاضیان


شرایط مختلفی را می‌توان با لیفت پلک درمان کرد. در ادامه این شرایط قابل درمان ذکر شده‌اند:

  • پف‌کردگی مزمن پلک‌های بالا
  • افتادگی پوست پلک‌های بالا
  • پف زیر چشم و چروک پلک‌های پایین
  • افتادگی پلک‌های پایین

مانند بسیاری از روش‌های جراحی، برخی شرایط پزشکی وجود دارند که می‌توانند بلفاروپلاستی را یک انتخاب پرخطرتر کنند. این شرایط عبارتند از:

  • مشکلات تیروئید مانند بیماری گریوز و کم‌کاری تیروئید
  • سندرم چشم خشک یا تولید ناکافی اشک

انواع


سه دسته اصلی جراحی پلک عبارتند از:

جراحی پلک پایین

zpelk1

اولین نوع، بلفاروپلاستی پلک پایین نامیده می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، این عمل بر روی پلک پایین انجام شده و اغلب جهت اصلاح پف زیر چشم یا بهبود چین و چروک دور چشم‌ها انجام می‌شود.

جراحی پلک بالا

zpelk2

دومین نوع، جراحی پلک بالا است. این عمل اساساً به منظور اصلاح عملکرد بینایی انجام می‌شود. در میان بزرگسالان ممکن است پلک بالا قابلیت ارتجاعی خود را از دست دهد و دچار افتادگی و وارونگی شود. این امر می‌تواند باعث کاهش بینایی و مشکل در فعالیت‌های روزانه مانند خواندن، نوشتن یا رانندگی گردد. بنابراین، انجام جراحی پلک بالا می‌تواند موجب افزایش عملکرد بینایی فرد شود.

جراحی پف پلک

zpelk3

نوع سوم، جراحی پف پلک نامیده می‌شود. این جراحی تحت عنوان بلفاروپلاستی آسیایی نامیده می‌شود زیرا در میان اشخاص با نژاد آسیای شرقی و جنوب شرقی محبوب است. از طریق این نوع جراحی، یک چین در زیر پلک بالا ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد ظاهر یک پلک دوبل می‌گردد و در میان آسیایی‌ها محبوب است.

جراحی پلک چشم Eyelid surgery در کلینیک خانه پوست


پیش از بلفاروپلاستی Blepharoplasty

پیش از جراحی رفع افتادگی پلک ، شرایط کلی بیمار و عادات سلامتی وی پرسیده می‌شود:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های تهدیدکننده حیات مانند حمله قلبی یا نارسایی قلبی و بیماری‌های چشم مانند آب سیاه ممکن است مجاز به انجام جراحی نباشند.
  • به افراد سیگاری نیز توصیه می‌شود تا پیش از عمل ترک کنند زیرا سیگار کشیدن باعث اختلال در روند بهبودی می‌شود.

سایر آمادگی‌های پیش از جراحی عبارتند از:

  • تست‌های آزمایشگاهی
  • پرهیز از آسپرین، وارفارین یا هر دارو و مکمل دیگری که باعث افزایش خطر خونریزی می‌شود.

نوع بی‌حسی مورد استفاده در عمل بستگی به توانایی متخصص، ترجیح و ایمنی بیمار دارد.


ببینید    : عکس عمل پلک       Photo action of the eyelid

فرایند جراحی

در طول جراحی پلک چشم، جراح برش را در امتداد خطوط طبیعی پوست ایجاد می‌کند تا زیبایی ظاهر حفظ شود. جهت پرهیز از ایجاد جای زخم‌های ناخوشایند، ممکن است برش‌ها در سطح داخلی پلک ایجاد شوند. سپس بافت اضافه و پوست اصلاح می‌شوند تا بهترین نتایج بدست آیند. ممکن است بخیه‌های کوچک، چسب یا نوارهای جراحی قرار داده شوند اما در نهایت برداشته خواهند شد. جراحی می‌تواند بسته به تخصص جراح و پیچیدگی عمل بین یک تا سه ساعت بطول بیانجامد.

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery

جراحان ما خط برش را در محل طبیعی چین پلک ایجاد می‌کنند و از طریق آنها پوست، عضله و چربی اضافه برداشته می‌شود. ممکن است برای کاهش تورم و کبودی از لیزر به منظور برداشتن بافت اضافه استفاده شود.
zpelk5

پلک‌های پایین

چندین گزینه برای انجام جراحی پلک پایین وجود دارند:

  • روش معمول که برشی درست در پایین مژه‌ها ایجاد شده و پوست و چربی اضافه بریده یا جابه‌جا می‌شود و عضله پلک پایین سفت می‌گردد.
  • روش جراحی از طریق ملتحمه (برش از داخل پلک) در بهبود پف زیر چشم موثر بوده و در آن جراحان برش را در داخل پلک ایجاد می‌کنند. جراحان ما می‌توانند چربی اضافه را از طریق برش داخل پلک بردارند اما پوست اضافه را نمی‌توان برداشت.
  • در بلفاروپلاستی لایه نازک پوست، تنها مقدار کمی از پوست برداشته می‌شود. این روش در صورتی که تکیه‌گاه پلک پایین قوی بوده و تنها مقدار کمی پوست اضافه داشته باشد دارد، موثر است. در برخی بیماران، لایه‌برداری پوست با لیزر می‌تواند پوست اضافه را سفت کرده و چین و چروک را از بین ببرد.

zpelk6

مراقبت پس از  جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery

بلافاصله پس از عمل پلک Eyelid surgery، باید انتظار کبودی و تورم را داشته باشید. این عوارض بخشی از روند طبیعی بهبودی بوده و در نهایت برطرف می‌شوند. دستورالعمل‌های خاصی برای مراقبت مناسب از زخم‌های جراحی توسط جراح در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. از قطره‌ی چشم باید جهت به حداقل رساندن خطر عفونت استفاده کرد و معمولاً داروهای مسکن برای تسکین درد تجویز می‌شوند. استفاده از پدهای یخ یا کمپرس یخ بر روی چشم‌ها در 24 تا 48 ساعت پس از جراحی می‌تواند بطور قابل ملاحظه‌ای کبودی و ورم را کاهش دهد. پس از آن باید از پدها یا کیسه‌های آب ولرم برای افزیش جریان خون به ناحیه تحت درمان استفاده کرد.


بخوانید:هزینه جراحی پلک Cost of blepharoplasty

 

 

 

 

مدت زمان بهبودی پس از جراحی پلک Eyelid surgery

شخصی که تحت عمل پلک چشم قرار می‌گیرد می‌تواند یک هفته تا ده روز پس از عمل به کار خود بازگردد. هر چند در طول این دوره ممکن است همچنان علائم تورم و کبودی وجود داشته باشد. می‌توان پس از دو تا سه روز خواندن را از سر گرفت هر چند ممکن است همراه با سوزش چشم باشد. پرهیز از فعالیت‌های پرفشار طی دو تا سه هفته پس از جراحی جهت تضمین بهبود مناسب زخم‌ها مهم است.

برش‌ها و جای زخم‌ها

zpelk7

برش‌ها و جای زخم‌های ناشی از جراحی پلک Eyelid surgery چشم به صورت زیر می‌باشند:

  • جراحی پلک بالا  Top eyelid surgeryجراحان ما خطوط و چین‌های طبیعی پلک را مشخص کرده و زخم‌ها را تا جای ممکن در امتداد این خطوط طبیعی پنهان می‌کنند. بخیه‌های زیری برای بستن برش‌ها استفاده می‌شود و بنابراین جای زخم‌های قابل مشاهده به حداقل می‌رسند.
  • جراحی پلک پایین: در عمل بلفاروپلاستی مرسوم، جراحان ما برش‌ها را در نواحی غیر محسوس در امتداد خط مژه و خطوط خنده در پایین پلک ایجاد می‌کنند. در روش برش از داخل پلک، جراحان پف پلک‌های ناشی از چربی اضافه را با ایجاد برش در داخل پلک پایین برطرف می‌کنند. این تکنیک مستلزم برش خارجی نمی‌باشد اما نمی‌توان از آن برای برداشت پوست اضافه استفاده کرد.

بخوانید:هزینه جراحی پلک Cost of blepharoplasty

هزینه جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery می‌تواند برای هر پزشک، هر بیمار و هر شهر متفاوت باشد و بستگی به نوع جراحی مورد نیاز (پلک بالا، پایین یا هر دو) نیز دارد. هزینه جراحی پلک پایین بیشتر از هزینه جراحی پلک بالا است و شامل هزینه اتاق عمل و بیهوشی می‌باشد.

 عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications


پیش از انجام هر جراح پلک  Best eyelid surgery expert، بیمار رضایت می‌دهد. جراح یا همکاران وی باید جزئیات و خطرات عمل را مورد بحث قرار دهند. پرسیدن درباره‌ی عوارض احتمالی نیز اهمیت زیادی دارد. مانند سایر روش‌های پزشکی یا عمل پلک Eyelid surgery، لیفت پلک نیز دارای عوارض بالقوه‌ای می‌باشد که در ادامه ذکر شده‌اند:

  • جای زخم‌های نامطلوب
  • خشکی چشم‌ها
  • تاری موقت دید یا حرکت پلک
  • مشکل در چشمک زدن یا بستن چشم‌ها
  • خونریزی
  • عفونت
  • بی‌حسی یا درد
  • اختلالات دیگر پلک مانند اکتروپیون (برگشتن پلک به طرف بیرون) یا آنتروپیون (برگشتن پلک به طرف داخل)
  • نیاز به جراحی پلک Eyelid surgery
  • از دست دادن بینایی
/iranskinhome.com