سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا این عمل تنگ کردن واژن tight vagina 10 دردناک است ؟1

دکتر لیلا خلیلی متخصص و جراح زنان و زایمان و پیشکسوت لیزر در بیماریهای زنان در ایران علاوه بر تنگ سازی واژن با استفاده از نخ موارد زیر را انجام می دهد :

زیبا سازی واژن

لابیاپلاستی 

پرینورافی یا عمل تنگ کردن واژن tight vagina   10

لیفت واژن با نخ

واژینوپلاستی laser vaginoplasty 

لیفت دستگاه تناسلی خارجی با نخ

تزریق چربی و ژل در قسمت واژینال

درمان کاهش جنسی با لیزر

سفتی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ

جوان سازی واژن laser vaginal rejuvenation  با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ 

درمان مشکلات ارگاسم

هودکتومی

کلیتورکتومی

درمان مشکلات جنسی با لیزر مونالیزا تاچ

درمان مشکلات افتادگی مثانه با لیزر مونالیزا تاچ

زیبایی واژن با استفاده از لیزر مونالیزرا تاچ

 

سوالات متداول تنگ کردن واژن   tight vagina  :  tight vagina

 

مطالب مرتبط: گشادی واژن Vaginal dilation

 

سلام دکتر خلیلی ، من در حال حاضر 26 سال دارم  دو بار سقط داشتم ، آیا می توان تنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening را انجام دهم ؟ من هیچ بچه ای ندارم اما تصمیمی که با همسرم گرفتم این است که تا سه فرزند بیاوریم ، تنگ کردن واژن انجام دهم بعدش امکان زایمان طبیعی وجود دارد یا خیر ؟

پاسخ دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان :

من به شما پیشنهاد می کنم پس از تنگ کردن واژن یا انجام جراحی های نظیر پرینورافی از زایمان سزارین استفاده کنید و تا جایی که برای شما مقدور است از انجام زایمان طبیعی پرهیز نماید زیرا ممکن است پس از زایمان طبیعی گشادی واژن رخ دهد .

خانم دکتر خلیلی شما به جز تنگ کردن واژن چه خدماتی دیگه ای انجام می دهید من سه بار زایمان طبیعی داشته ام آیا با انجام جراحی تنگ کردن واژن می تونم نتیجه بگیرم ؟

پاسخ دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان :

بله – دوست عزیز شما می توانید با استفاده از نخ و یا سایر جراحی های تنگ کردن واژن مشکل گشادی واژنتون برطرف کنید . تمامی خدمات جوانسازی واژن را انجام می دهد مشکلات زنان نیز را برطرف می نمایم .

خانم دکتر خلیلی می توان آیا قبل از بارداری تنگ کردن واژن انجام داد ؟

پاسخ دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان :

بله دوست عزیز شما می توانید تنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening را قبل از بارداری انجام دهید ، اما توصیه می شود پس از حاملگی بارداری را انجام دهید .

در ذیل به بیان برخی از فواید تنگ کردن واژن با استفاده از نخ می پردازیم 

 

  • مزیت های نخ هایتنگ کردن واژن   tight vagina 

     

     

     

  • دوره و زمان ریکاوری بسیار سریع می باشد .
  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • بدون خونریزی
  • غیر تهاجمی بودن روش
  • نخ ها مشخص نمی باشند در نتیجه ظاهر بسیار مطلوب
  • بهبود و تقویت عضلات لگن
  • بهبود وضعیت فیزیکی
  • بهبود وضعیت طبی

چند سال است که این روش لیزرى ابداع شده است ؟

به گفته خانم دکتر خلیلی متخصص زنان و جراح زیبایی زنان ، روش تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین حدود 5-6 سال است که به صورت حرفه ای کار می شود. حدود سال های 2009 الی 2012 میلادی، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که روش لیزر واژینال مشکلاتی که روش جراحی داشت را ندارد و نتایج بسیار مطلوبتری بهمراه دارد. این لیزر بسیار ایمن است و عارضه ای ندارد و همچنین روشی غیر تهاجمی به حساب می آید. لیزر واژینال تنها بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر می کند و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند. این لیزر در ناحیه داخل واژن بدون درد بوده و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به راحتی قابل تحمل می باشد. و مدت جلسه درمانی نیز کوتاه می باشد.

 

بخوانید: لیزر واژن چیست؟  Laser vaginal tightening

 

لیزر-واژینال

آیا قبل ازعمل تنگ کردن واژن tight vagina   10 نیاز به انجام آزمایشى هست ؟

خانم دکتر خلیلی متخصص زنان و جراح زیبایی زنان می گوید بیمار قبل از انجام لیزر نیاز به معاینه دارد و در صورت وجود عفونت حتما باید ابتدا درمان کامل شود ، و سپس برای لیزر اقدام نماید. همچنین باید قبل از لیزر ، نمونه پاپ اسمیر تهیه شود. لگن در بانوان به دلایل متعدد، مخصوصاً، ویژگی های آناتومیک مرتبط با فرآیند بارداری و زایمان از استحکام اسکلتی کمی برخوردار است. پاره ای از مسایلی که در طول زمان بروز مبکنند نیز به ساختار و بافت شناسی واژن vagina

 

 

 

مربوط است. با گذر زمان کلاژن و الاستین موجود در بافت واژن دچار بی کفایتی می شوند و در نتیجه بافت واژن، قوام قبلی خود را از دست میدهد و شل شدن و گشادشدگی واژن هر سال بیشتر از سال قبل میشود . حتی اگر خانمها هیچگونه مقاربت ،بارداری و یا زایمان طبیعی هم نداشته باشند ، گشاد شدگی واژن  vagina ؛سرنوشت قطعی واژن همه خانم ها است.

 

بخوانید: لیزر واژن چیست؟  Laser vaginal tightening

 

هر چند که میزان و شدت گشادشدگی واژن درهمه یکسان نیست. برخلاف تصور عموم افراد؛ زایمان طبیعی تنها دلیل و علت ؛ برای گشاد شدن واژن ؛ نمی باشد. انجام عمل سزارین هم برای در امان ماندن از گشادشدگی واژن ، یک روند پیشگیرانه موفق نیست . تاثیر شل شدگى واژن روى روابط زناشویی انکارناپذیر است . پس از جراحی تنگ کردن واژن ، باز هم بمرور اثرات پیشرونده شل شدگى ادامه دارد. همانطور که گفته شد بروز این مشکل به ساختار آناتومیک لگن و واژن برمیگردد و جراحی نقش کنترل میان مدت و نه درازمدت دارد .

از یک سو تکرار جراحی، به دفعات زیاد هم ممکن نیست. و از سویی دیگر در میان انبوه بزرگ افرادى که مبتلا به واژن گشاد هستند ،هم گروهایی وجود دارد که نمیتوانند و یا نمیخواهند جراحی شوند ، و به دنبال راه و روش کوتاه مدت و یا بلند مدت غیر جراحی برای تنگ کردن واژن هستند.

 

آیا این عمل تنگ کردن واژن tight vagina   10 دردناک است ؟

لیزر واژن معمولا به عنوان یک کار بدون درد مطرح است ، ولى در افراد خیلی حساس ممکن است احساس ناخوشایند مبهمی داشته باشند ، و این درد مبهم قابل مقایسه با درد پس از جراحى نیست .این لیزر ویژه ، پوشش سطحی و بافت همبند را تحریک کرده و با افزایش ضخامت و مایع بافتی و بافت زمینه ای در آنها ، جوانسازی ناحیه تناسلی را موجب می شود.و بدین ترتیب تغییرات ظاهری و تونیسیته و کشش بافتی و سفتی آن را اصلاح می کند. محیط واژن به حالت اسیدی نرمال برگشته و در نتیجه از رشد میکروبهای بیماریزا جلوگیری می کند. در واقع این لیزر فیبروبلاستها را از نظر متابولیک فعال کرده و سنتز کلاژن را موجب شده و ترکیب بافت زمینه ای را اصلاح می کند که شامل فیبر کلاژن – مواد زمینه و آب کافی شود و در نتیجه عملکرد مخاط دوباره مانند زمان قبل از یائسگی ، نرمال می شود.

 

 انواع روش تنگ کردن واژن   tight vagina 

مقایسه بین درمان لیزر و جراحی چگونه است ؟

در مقایسه روش جراحی برای تنگ کردن واژن با لیزر ؛ به چند نکته که بیشتر حائز اهمیت هستند اشاره می کنیم :

  1. هنوز هیچ روشی دائمی برای  تنگ کردن واژن   tight vagina  به صورت ابدی معرفی نشده است.
  2. در روش جراحی برای تنگ کردن واژن علت گشادشدن واژن از بین نمی رود و متاسفانه ؛ دوباره با گشادشدگی واژن ، مواجهه خواهیم شد. عود کردن این مشکل دلیل بر ایراد روش جراحی و یا روش لیزر نیست، بلکه مشکل گشادشدگی مجدد واژن ؛ به ساختار آناتومیک و بافت شناسی واژن مربوط است، و نه روشی که برای تنگ کردن واژن انتخاب شده است . بافت واژن ؛ با گذر زمان و آرام آرام ، شل تر از گذشته می شود.
  3. البته هر چند تنگ کردن واژن با جراحی در ابتدا نتیجه خیلی خوبی دارد اما به این دلیل که قسمتی از بافت واژن برداشته میشود، که این برداشتن و حذف قسمتی از بافت واژن ؛ تکرار عمل جراحی برای تنگ کردن واژن را بسیار محدود می کند.
  4. اقدام به جراحی برای تنگ کردن واژن محدودیت هایی برای زایمان طبیعی ،در آینده ،ایجاد می کند .
  5. در روش جراحی تنگ کردن واژن ، فقط ورودی واژن تنگ میشود ؛که یکی از عوارض این کار مقاربت دردناک است ، اما در روش لیزر، ورودی واژن ، دست نخورده باقی می ماند وتنگ کردن واژن در عمق واژن انجام میشود.