سفارش تبلیغ
صبا ویژن

×****بلفاروپلاستی پلک ها

در بلفاروپلاستی Blepharoplasty با برداشتن پوست و چربی اضافی  درعضلات  پلک و دوخت مجدد پوست موقعیت پلک اصلاح شده  و باعث تاثیر قابل توجهی در ظاهر فرد  می شود و دید بهتر وسبکی پلک را برای فرد به ارمغان می آورد .

بعد از عمل جراحی جای بخیه ها حدودا دو الی سه ماه قرمز است وبه تدریج وبه مرور بی رنگ می شود .محل اسکار عمل جراحی به طور معمول پس از چند سال از بین می رود .ولی چون محل دوخت روی خط چین قرار دارد  وبرش در قسمت داخلی پلک زده می شود هیچ برشی روی پلک خارجی واضح و مشهود نمی باشد .

این عمل  سر پایی می باشد  ، با بی حسی موضعی انجام داده می شود وبه بیهوشی عمومی نیازی ندارد .همچنین این عمل را می توان به وسیله لیزر انجام داد که با روش های معمول فرق چندانی نمی کند.

 

جراحی پلک فوقانی

78266-kakoy-maz-dlya-myshcy-artroz

پلکها به طور معمول در سنین بالای میان سالی یعنی در حدود چهل وپنج سالگی به بعد  در بعضی افراد شل شده روی مژه ها می افتد ودر برخی از مردم این افتادگی به قدری زیاد است که از مژه های پلک بالا پائین تر آمده ودید فرد را مختل می کند . چربی بیش از حد در پلک بالا یا پایین ، افتادگی وچین و چروک پلک  ظاهر پیر وخسته را  برای فرد به همراه دارد . گرچه افتادگی پلک ریشه ارثی دارد وبا نژاد هم ارتباط مستقیم دارد ولی

دراین مواقع فرد برای رهایی از چربی اضافی متصل به عضلات پلک  وپوست شل وافتاده ی پلک اقدام به جراحی پلک می کند .با برداشتن پوست اضافی پلک چهره فرد جوان وشاداب شده واز محدوده دید بهتری برخوردار می شود.

گاهی همزمان با جراحی پلک فوقانی لازم است که ابروی افتاده فردهم بالا کشیده شود چون به طور معمول افرادی که افتادگی پلک دارند افتادگی ابرو هم دارند .البته افتادگی ابرو بطور موقت با بوتاکس هم برطرف می شود ولی جراحی روش مطمئن تری می باشد.

جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery

5

جراحی پلک تحتانی صرفا یک عمل جراحی با اهداف زیبایی می باشد وبه درمان نیازی ندارد . برخلاف جراحی پلک فوقانی که گاهی ممکن است محدوده دید فرد راکاهش دهد وعمل جراحی برای به دست آوردن دید راحتر ضروری می باشد.پف وچربی افتاده در زیر پلک ریشه ارثی وخانوادگی دارد ودر سنین بالای میان سالی کیسه چربی ایجاد شده باعث می شود که عضلات نگهدارنده پوست که دیگر پیر وضعیف شده اند نتوانند خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کنند وشل وافتاده می شوند وکیسه چربی موجود به صورت متورم در پایین پلک تحتانی دیده می شود.

جراحی پلک تحتانی بسیار حساس تر از پلک فوقانی می باشد وبه جراح مجرب نیاز دارد این عمل به دو روش انجام می گیرد .

 

روش نخست

دراین نوع بلفاروپلاستی Blepharoplasty کیسه های چربی که متصل به عضلات اطراف چشم وپلک تحتانی هستند بابرش در داخل حفره چشم  برداشته می شود مزیت این روش نسبت به روش دوم  این است که  پوست بخیه ای نمی خورد البته پوست نباید حالت ارتجایی خود را از دست داده باشد این روش برای بیماران  مسن  که پوست بسیار شل وافتاده ای دارند بکار برده نمی شود .

روش دوم

در این روش  برداشت چربی های اضافه  از طریق برش  یک میلی متر پائین تر از  مژه های پلک پائینی انجام می شود .وجای بخیه پس از مدتی از بین می رود .محل اسکار عمل جراحی در این روش مشهود نمی باشد وپس از چند سال کاملا محو می شود .

البته در این جراحی فقط چربی اضافی از پلک پائینی برداشته می شود نه پوست اضافی   به همین دلیل در جراحی پلک پائین چروک زیر چشم را باید به روشهایی غیر از جراحی (لیزردی اکسید کربن)بر طرف کرد .گاهی جراح نیازی به خارج کردن چربی از پلک تحتانی نمی بیند وفقط جای چربی را از پایین پلک به بالا تغییر می دهد .

   آیا سن در جراحی پلک موثر است ؟

پزشکان جراحی پلک را در سنین کمتر از چهل سال توصیه نمی کنند .

آیا جراحی پلک در همه افراد موفقیت آمیز است ؟

جراحی  درپلک  افرادی که از بچگی پلک پف کرده داشته اند وپوست پلک آنها حالت اسفنجی دارد وهمچنین سن آنها کمتر از چهل سال است مثبت جواب نمی دهد .

 

بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelid

 

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids

در چهل و هشت ساعت اول پس از عمل جراحی کمپرس سرد باعث می شود که چشم های  مریض بسته نشود ( این کار را می توانید به وسیله گذاشتن قطعاتی یخ که داخل کیسه فریزاست بر روی پلک های بیمارانجام دهید البته بهتر است روی پلک های بیمار را اول پارچه تمیزی بگذارید وسپس کیسه یخ را برای  لحظاتی روی آن قرار دهید ) این کار باید به  دفعات منظم انجام گیرد تا  زمانی که بیمار احساس ناراحتی نکند می توانید این کار را ادامه دهید. در  چهل وهشت ساعت دوم کمپرس گرم سبب کاهش کبودی پلک ها وجذب خون مردگی در ناحیه اطراف چشم می شود .

استحمام پس از معاینه پزشک معالج ودر صورت نداشتن ترشح در ناحیه برشها  پس از دو روز بلا مانع می باشد .

بخیه ها  چند روزبعد از عمل پلک Eyelid surgery برداشته می شوند؟

در صورت نداشتن درد وقرمزی وگرما در محل برشها بخیه ها پس از یک هفته برداشته می شوند .با برداشتن بخیه تورم والتهاب اطراف چشم هم به تدریج بر طرف می شود .

 

 

بخوانید: عوارض جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

چه جراحانی جراحی  زیبایی پلک را انجام می دهند؟

جراحان پلاستیک عمومی و جراحان گوش و حلق وبینی به منظور زیبایی ودرمان جهت بدست آوردن دید طبیعی در بیمار اقدام به انجام این عمل می کنند.

آیا شما از آن دسته افراد هستید که هر روز جلوی آینه می‌ایستید و از چهره تان ایراد می‌گیرید؟ واقعا کی و چگونه باید افتادگی پلک را درمان کرد؟
با افزایش سن عضلات پلک ضعیف می شوند در نتیجه افتادگی پلک رخ می دهد که باعث می شود چهره شما پیرتر به نظر برسد. پف اطراف چشم نیز منجر به کاهش میدان بینایی می شود. بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که افتادگی پلک و مشکلات بینایی را برطرف می کند و باعث می شود چهره شما جوانتر به نظر برسد. بسیاری از مراجعین جراحی‌های زیبایی، بعد از جراحی بینی و تزریق لب، سراغ چشم‌هایشان می روند و برای زیباتر شدن به جراحان پلاستیک رجوع کرده تا پوست پلک‌هایشان را بکشند. در سنین بالا، پوست پلک افراد زیادی دچار حالت افتادگی می شود که نیازمند جراحی زیبایی پلک هستند.

آیا اعمال زیبایی چشم، درد هم دارند؟

نه، بلفاروپلاستی عموما دردناک نیست. این جراحی به صورت موضعی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی عمومی بیمار نیست.

 

 

بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty

 

چه افرادی می‌توانند این عمل را انجام دهند؟

مناسبترین گزینه برای این جراحی، کسانی هستند که تصور واقع ‌بینانه‌ای از عمل خود دارند. کسی که تصور اشتباهی از این عمل دارد، بعد از عمل به آن تصور خود نمی رسد.

آیا پف پلک درمان دارد؟

بله

مراقبت‌های بعد از عمل چگونه است؟

  • کمپرس سرد در 48 ساعت اول
  • استفاده از پانسمان‌های خیلی ظریف با چسب‌های استریل
  • بهترین سن برای انجام عمل جراحی
  • عمل جراحی افتادگی پلک سن خاصی ندارد و در هر زمان که افتادگی پلک مشخص شود، فرد باید عمل جراحی انجام دهد.

جراحی پلک چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

کبودی عارضهی شایعی می باشد که از چند روز تا دو هفته، طول می کشد.
برای پیشگیری از خونریزی، باید از 10 روز قبل از عمل جراحی از مصرف داروهای مسکن، آسپیرین، مفنامیک اسید، بروفن و این خانواده دارویی پرهیز کنید.

5 نکته پس از عمل پلک Eyelid surgery و کشیدن ابرو

  1. نوشیدن مایعات، راه رفتن به صورت ملایم و آهسته انجام دهید.
  2. نظارت روی پدهای چشم را داشته باشید و هر 24 ساعت یک بار این پدها را عوض کنید.
  3. برای برداشتن پدها 3 روز بعد باید مراجعه کنید.
  4. تا 24 ساعت بعد از عمل، پدهایی را که در آب یخ خیسانده شده‌اند را روی چشمان‌تان بگذارید. پدها را هر 20 تا 30 دقیقه عوض کنید.
  5. هنگام خواب به وسیله یک پنبه پمادهای اضافه را از روی بخیه‌ها پاک کنید. سپس پماد چشم را روی بخیه‌های پلک و قسمت داخلی پلک بمالید. تا زمانی که بخیه‌ها وجود دارند باید این کار را 2 بار در روز انجام دهید (صبح و عصر).
    شفاتور با داشتن تیم حرفه ای و مجرب از جراحان پلاستیک برتر ایران، نگرانی شما را از بابت انتخاب جراح ماهر برطرف نموده است.

slider_blepharoplasty-surgery-eyelids_dr-miguel-hoyos_800-1 جراحی رفع افتادگی و پف پلک (بلفاروپلاستی)افتادگی پلک

در جراحی پلکEyelid surgery

 یا بلفاروپلاستی، برشی بر روی چین پلک ایجاد می‌شود و پس از برداشتن بخش اضافی پوست و چربی پلک، پوست را بخیه می‌زنند. در این عمل سرپایی علاوه بر رفع مشکل مربوط به جراحی پلک، می‌توانیم جراحی افتادگی ابرو را نیز به صورت همزمان انجام بدهیم.

خوشبختانه جراحی پلکEyelid surgery درد ندارد و با خیال راحت می توانید با افتادگی پلک و ابروهایتان خداحافظی کنید. هم‌چنین می‌توان با این روش از انواع پف و افتادگی‌های بالای پلک را با هم مرتفع کرد.

جراحی پلک پایین

این عمل پیچیده‌تر است و در آن فقط سعی می‌کنیم تا پف پلک پایین را از بین ببریم و نه کاهش چروک. چروک‌های پلک پایین را با لیزر CO2 می توان کاهش داد.

قبل از جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgeryچه کار کنیم؟

  • استحمام در روز جراحی (صبح) توصیه می‌شود.
  • از استعمال موارد زیر، یک هفته پیش از و بعد از جراحی پلک اجتناب کنید:
  1. الکل
  2. مواد مخدر
  3. آسپرین
  4. انواع مسکن

بعد از جراحی پلکEyelid surgery چه کنیم؟

  • تا دو روز پس از جراحی کمپرس یخ روی پلک جراحی شده قرار دهید و پس از سومین روز، از کمپرس گرم روزی گاز استریل استفاده کنید.
  • سرتان را در هنگام خواب به اندازه دو بالش بالاتر از زمین قرار دهید (حدودا 30 درجه زاویه گردنتان باشد).
  • تا یک هفته بعد از جراحی پلک نباید آرایش کنید.
  • یک هفته پس از جراحی به کلینیک بازگشته تا بخیه را برایتان باز کند.

shafatour.com
clinicaria.com


 

 

ببینید: عکس عمل پلک     Photo action of the eyelid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جراحی پلک در اصفهان   Eyelid surgery

 

 

 

بهترین متخصص جراحی پلک در اصفهان

 

 

Best eyelid surgery expert

 

 

هزینه جراحی پلک در شیراز  

 

 

 Costs of Eyelid Surgery

 

 

 

 

 

 

drtaherian.com